W ofercie Lexusa znajdziemy wiele modeli - od hybrydowego hatchbacka, przez średniej wielkości SUV-a, po dużą limuzynę i grand tourera. W tym roku do tej listy dołączają dwa kolejne auta - sedan ES i crossover UX. Sprawdziliśmy, gdzie produkowane są wszystkie auta Lexusa dostępne na polskim rynku.
Lexus CT
CT to pierwszy w historii luksusowy hatchback z napędem hybrydowym. Lexus produkuje to auto od 2010 roku. Samochód powstaje w składającym się z trzech zakładów - Miyata, Kanda i Kokura - kompleksie, w prefekturze Fukuoka, na japońskiej wyspie Kiusiu.
Lexus UX
UX jest najnowszym i zarazem najmniejszym SUV-em Lexusa, a także pierwszym autem tego segmentu w ofercie japońskiej marki, które wyposażono w układ hybrydowy 4. generacji i oparto na nowej platformie GA-C. UX również powstaje na Kiusiu i właśnie debiutuje w naszych salonach.
Lexus NX
Kompaktowy SUV NX również jest produkowany w zakładzie Toyota Motor Kyushu. Napędzane przez napęd hybrydowy lub wyłącznie spalinowy auto powstaje od 2014 roku i jest najpopularniejszym w Europie SUV-em Lexusa.
Lexus RX
RX to kolejny samochód, który wyjeżdża z fabryki na Kiusiu. Auto zaprezentowano w 1998 roku, a w 2004 dzięki wersji hybrydowej RX stał się pierwszym w historii luksusowym, hybrydowym SUV-em. Samochód jest teraz dostępny również w wersji 7-osobowej - RX L. Od kilku lat samochód jest również produkowany w kanadyjskiej fabryce w Cambridge.
Lexus LX
Produkowany od 1995 roku model LX jest największym SUV-em Lexusa. Chociaż auto nie jest oficjalnie oferowane w Europie Zachodniej, w zeszłym roku w polskich salonach japońskiej marki znalazła się limitowana seria 50 egzemplarzy auta. Każdy egzemplarz tego potężnego, opartego na ramie auta wyjeżdża z japońskiej fabryki w mieście Tahara, położonym w prefekturze Aichi.
Lexus LC
Japońska fabryka Motomachi to jeden z najsłynniejszych zakładów Toyoty i Lexusa. To właśnie w tym zakładzie powstawał supersamochód LFA. Dzisiaj w tej zaawansowanej fabryce powstaje inne sportowe auto Lexusa, czyli napędzany silnikiem V8 albo napędem hybrydowym z motorem V6 model LC, zaprezentowany w 2016 roku.
Lexus RC
Model RC został wprowadzony przez Lexusa w 2014 roku. A ostatnio przeszedł wyraźny facelifting. To dwudrzwiowe coupé, występujące w wariantach spalinowym i hybrydowym, powstaje w fabryce Tahara, podobnie jak wiele innych modeli Lexusa.
Lexus RC F
W japońskim zakładzie Tahara powstaje również o wiele mocniejszy brat modelu RC, Lexus RC F. Wyposażone w silnik V8 o pojemności 5 l auto również zostało ostatnio odświeżone. Zmiany dotknęły nie tylko wyglądu auta, ale również zawieszenia i aerodynamiki. W tym roku powstała również jeszcze bardziej ekstremalna wersja tego sportowego coupé - RC F Track Edition.
Lexus IS
Kompaktowy sedan Lexusa o oznaczeniu IS zadebiutował na początku 1999 roku. Aktualnie w sprzedaży jest trzecia generacja auta, z turbodoładowanym silnikiem benzynowy 2.0 lub napędem hybrydowym wyposażonym w motor o pojemności 2,5 l. Auto jest produkowane w dwóch japońskich fabrykach - Tahara i Kyushu.
Lexus ES
Sedan ES to kolejna nowość Lexusa na europejskim rynku. Chociaż ten model jest jednym z najdłużej produkowanych samochodów japońskiego producenta, dopiero teraz oficjalnie trafił do Europy, z napędem hybrydowym pod maską. Przednionapędowa limuzyna jest produkowana na przede wszystkim na Kiusiu, ale także w Georgetown, w amerykańskim stanie Kentucky.
Lexus LS
LS to jedno z najważniejszych aut w historii Lexusa. To właśnie flagowa, potężna limuzyna była pierwszym samochodem japońskiej marki i do dzisiaj pozostaje dla Lexusa prawdziwym klejnotem w koronie. Od samego początku, czyli 1989 roku LS jest produkowany w fabryce Tahara, a dzisiaj powstaje już piąta generacja tego modelu.