W rankingu 5-Year Cost to Own Awards portalu Kelley Blue Book, cenionego w Ameryce źródła wiedzy o nowych i używanych samochodach, Lexus zdobył pierwsze miejsce wśród marek luksusowych. Samochody Lexusa zajęły cztery pierwsze miejsca i jedno drugie na 7 kategorii samochodów premium uwzględnionych w rankingu. Najlepszymi modelami w swoich segmentach są UX, NX i RX oraz sedan GS, zaś terenowy LX okazał się drugim najoszczędniejszym pełnowymiarowym SUV-em na rynku.
W raporcie czytamy, że Lexus jako najlepsza marka luksusowa pod względem kosztów utrzymania oferuje więcej niż inni producenci, a jednocześnie utrzymuje wysoką wartość w dłuższym terminie.
Zdaniem Kelley Blue Book, Lexus wyróżnia się na rynku korzystnym stosunkiem wartości do ceny, który znajduje odzwierciedlenie w wysokich wartościach odsprzedaży modeli marki. Na tle konkurentów z rynku aut luksusowych Lexus ma w ofercie szeroką gamę modeli adresowanych do różnych nabywców – od kompaktowego crossovera UX po ekskluzywną limuzynę LS i grand tourera LC. Kelley Blue Book zwraca uwagę, że Lexus wypracował sobie mocną pozycję jako marki premium nie tylko za sprawą luksusowych sedanów, ale także dzięki realizacji nowego pomysłu na auto klasy premium – tak powstał pierwszy luksusowy SUV segmentu E, model RX, który w dodatku już w 2004 roku zyskał układ hybrydowy.
Lexus od lat oferuje samochody, które cieszą się dużą popularnością zarówno jako nowe, jak i na rynku wtórnym, zapewniając przez wiele lat jakość, niezawodność i niskie koszty użytkowania. Szczególnie warte podkreślenia jest niskie zużycie paliwa samochodów japońskiej marki – niemal wszystkie modele w gamie Lexusa są oferowane z napędem hybrydowym. To sprawia, że Lexus jest głównym promotorem tej niskoemisyjnej technologii, a sprzedaż hybryd w Europie Zachodniej i Środkowej odpowiada za 99% całkowitej sprzedaży marki.
Lexus UX
Lexus UX wygrał w kategorii najlepszy subkompaktowy SUV/crossover klasy premium (według amerykańskiej klasyfikacji). Nowy model w ofercie Lexusa to przestronny, oszczędny, miejski SUV o sportowych właściwościach jezdnych. Zdaniem Kelley Blue Book bogate wyposażenie w kilku wersjach i wybór silnika benzynowego 2.0 171 KM oraz układu hybrydowego 2.0 184 KM z napędem 4x2 i 4x4 E-Four pozwalają nabywcom odczuć jego luksusowy charakter, pomimo dość niskich cen. Każda wersja jest wykończona i wyposażona w standardzie premium i obejmuje m.in. pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ 2.0, zawierający asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta podążania pasem ruchu (LTA), system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy (SWAY), system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych (również w nocy) i rowerzystów (PCS) oraz rozpoznawanie znaków drogowych (RSA).
Według obliczeń Kelley Blue Book, koszt zakupu i posiadania przez 5 lat Lexusa UX 2019 wynosi 42 617 dolarów w amerykańskich warunkach. To o 3 205 dolarów niższa kwota od zajmującego drugie miejsce Volvo XC40.
Lexus NX
Pięcioletni koszt posiadania Lexusa NX 2019 to 43 750 dolarów, o 5 630 mniej niż drugi w kategorii kompaktowych SUV-ów klasy premium Infiniti QX50. Zdaniem Kelley Blue Book SUV Lexusa jest tak oszczędny, że zdaje się, jakby został zaprojektowany specjalnie pod kątem tego rankingu. Samochód jest o kilka tysięcy dolarów tańszy od niemieckiej konkurencji, a jednocześnie jego wyposażenie robi wrażenie. Odmiana NX 300 kryje pod maską turbodoładowany, 2-litrowy silnik o mocy 238 KM, zaś wersja NX 300h z napędem hybrydowym 2.5 ma moc 197 KM i może występować z napędem 4x4 E-Four, zaś napędzany na przednią oś zużywa od 6,7 l/100 km benzyny.
Lexus RX
Posiadanie Lexusa RX przez 5 lat kosztuje amerykańskich kierowców 49 885 dolarów, o 2 808 dolarów mniej niż w przypadku Lincolna Nautilusa.
W ostatnich latach w segmencie SUV-ów średniej wielkości zaszły zmiany, co zaowocowało rozbiciem tej klasy przez Kelley Blue Book na dwie kategorie – aut z dwoma i trzema rzędami siedzeń. Lexus RX wygrywa w rankingu kosztów utrzymania w klasie luksusowych SUV-ów średniej wielkości dla 5 osób – segmencie, który stworzył ponad 20 lat temu. RX niezmiennie osiąga wysokie ceny odsprzedaży. Na niewielkie koszty wpływa także niezawodność modelu i oszczędny napęd hybrydowy. Amerykańscy eksperci zwracają uwagę, że aktualna generacja japońskiego SUV-a ma wyrazistą stylistykę, adresowaną do młodszych kierowców, a jednocześnie atrakcyjny, wysokiej jakości design wnętrza. W Europie RX jest dostępny w dwóch odmianach napędowych – z silnikiem 2,0 l o mocy 238 KM oraz z napędem hybrydowym opartym na 3,5-litrowym silniku V6 o całkowitej mocy 313 KM, który zużywa od 6,7 l/100 km paliwa, a do setki przyspiesza w 7,7 sekundy.
Lexus GS
Liderem segmentu luksusowych samochodów osobowych jest Lexus GS, którego koszt zakupu i użytkowania przez 5 lat wynosi według Kelley Blue Book 61 188 dolarów. Na drugim miejscu znalazł się Infiniti Q70, którego właściciele wydadzą o 89 dolarów więcej.
Sedan GS dominuje w tym rankingu już po raz trzeci z rzędu. Oszczędności zaczynają się już w salonie sprzedaży. GS kosztuje w USA poniżej 50 000 dolarów – jak zwracają uwagę autorzy raportu, tak niskiej ceny nie udało się uzyskać żadnemu niemieckiemu producentowi za porównywalny model. W przypadku japońskiego sedana za przystępną cenę uzyskuje się bardzo wysoki komfort i wyposażenie na dobrym poziomie już od podstawowej wersji.
W Europie model jest dostępny z silnikiem 2,0 l o mocy 245 KM lub z napędem hybrydowym z silnikiem 2,5 l o łącznej mocy 223 KM, który spala od 4,5 l/100 km i rozpędza auto do setki w 9 sekund.