Nowy, miejski crossover Lexus UX podobija Japonię. Zainteresowanie UX-em na rodzimym rynku przerosło przewidywania producenta o niesamowite 980 procent.

 

W kolejce po nowego Lexusa

Nowy crossover Lexusa trafił do sprzedaży pod koniec ubiegłego roku, a liczba zamówień na auto wyniosła już 8 800 egzemplarzy. To znacznie więcej, niż zakładana sprzedaż 900 egzemplarzy miesięcznie. Jak podaje portal Lexus Enthusiast, jeśli japoński producent nie zwiększy produkcji i przyjmie wszystkie zamówienia, to na japońskim rynku na auto trzeba będzie czekać nawet 10 miesięcy.

 

Niezwykła stylistyka i inteligentne aerodynamicznie nadwozie

Co tak przyciąga nabywców do Lexusa UX? Najmniejszy SUV Lexusa zwraca uwagę wyjątkową stylistyką. Ale wyraźnie zaznaczone osłony wnęk kół czy zespolone, tylne lampy z 120 diodami LED nie mają jedynie ozdobnego charakteru. Ich zadaniem jest kierowanie strumienia powietrzna w taki sposób, by zwiększać stabilność auta na drodze. W modelu UX Lexus wprowadził również pierwsze w historii aerodynamicznie wentylowane koła. Ramiona obręczy kierują pęd powietrza do środka kół, poprawiając chłodzenie hamulców i zmniejszając zawirowania wokół pojazdu. Również wnętrze auta zostało dokładnie przemyślane. Obniżono położenie deski rozdzielczej i zadbano o jak najcieńsze przednie słupki, by nie ograniczać pola widzenia kierowcy. Samochód można kupić z pikowaną tapicerką inspirowaną tradycyjną japońską techniką szycia Sashiko, a układ podnoszenia i opuszczania szyb jest tak zaprojektowany, by zmniejszyć hałas i wyeliminować ryzyko zakleszczenia palców czy elementów garderoby.

 

Lexus UX - świetne prowadzenie i nowoczesny napęd

Miejski crossover Lexusa został zbudowany na nowej platformie GA-C. Zastosowanie takiej konstrukcji pozwoliło na zwiększenie sztywności nadwozia i obniżenie środka ciężkości, a to przełożyło się na świetne właściwości jezdne auta. Wrażenia z jazdy dodatkowo poprawia dopracowane zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi z tyłu. Lexusa UX wyposażono również w nowe jednostki napędowe. Wersja UX 250h jest napędzana najnowszym układem hybrydowym 4. generacji o łącznej mocy 184 KM, a w odmianie przednionapędowej auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,5 s. Hybrydowy Lexus UX występuje również w wersji AWD z inteligentnym napędem na cztery koła E-Four. Lexus UX 200 to natomiast auto z 4-cylindrowym, 2-litrowym i 171-konnym silnikiem benzynowym o rekordowej sprawności cieplnej, wynoszącej 40%.

 

Bezpieczeństwo w standardzie

Lexus UX może także zachęcać wyposażeniem. Już w standardzie auto dysponuje pakietem systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, w skład którego wchodzą asystenci utrzymywania pasa ruchu i podążania pasem ruchu, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, układ ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów, a także system rozpoznawania znaków drogowych. Nawet w najtańszej wersji samochód jest również wyposażony w kamerę cofania.