Po opracowaniu pakietu tuningowego dla nowego Lexusa ES, japoński oddział Toyota Racing Development przygotował kilka części dla najnowszej odsłony modelu RC. Luksusowe coupé Lexusa można wzbogacić o nowy body kit, felgi, a także elementy usztywniające podwozie.

 

Nowy body kit, 19-calowe obręcze i sztywniejsze podwozie  

Elementy opracowane przez TRD stworzono specjalnie dla nowego Lexusa RC w wersji F Sport. Body kit obejmuje m.in. przedni spojler, osłony lusterek, nakładki na progi, aerodynamiczne obudowy lusterek, dyfuzor ze sportowymi końcówkami wydechu oraz tylny spojler z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Pakiet jest dostępny w jednolitym kolorze, a także w odmianie Black Edition z kontrastującym malowaniem. Dzięki pracom japońskich inżynierów dla nowego coupé Lexusa powstały również 19-calowe obręcze z kutego aluminium, a także pakiet usztywniający podwozie oraz zaawansowany amortyzator poprzeczny.

Lexus RC jeszcze bardziej sportowy

Tuning, któremu TRD poddało najnowszą odsłonę Lexusa RC F Sport sprawia, że auto ma jeszcze bardziej agresywną stylistkę, a także bardziej sportowe prowadzenie. Jednak już w wersji, która wyjeżdża z salonów sportowe coupé może w tym zakresie wiele zaoferować. Samochód ma sztywne, specjalnie wzmacniane nadwozie i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen. W najnowszej odsłonie modelu RC inżynierowie Lexusa dodatkowo zwiększyli rozstaw kół i obniżyli środek ciężkości auta, a także zastosowali nowe amortyzatory, sztywniejsze tuleje metalowo-gumowe w zawieszeniu i na nowo zestroili układ kierowniczy.

Koszty tuningu

Elementy tuningowe dla nowego Lexusa RC opracowane przez japoński oddział TRD są dostępne obecnie jedynie w Japonii. Za body kit ze sportowymi końcówkami wydechu trzeba zapłacić 661 000 jenów, czyli około 22 tys. złotych. 19-calowe felgi kosztują natomiast 562 000 jenów (niecałe 19 tys. zł.), a pakiet usztywniający podwozie to wydatek rzędu 100 000 jenów, czyli około 3300 zł. Tyle samo kosztuje również amortyzator poprzeczny.