W przyszłym roku zespół Toyota Gazoo Racing ponownie wystartuje Lexusem LC w bardzo wymagającym, 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 24 Hours. Wyścigowe coupé jest właśnie poddawane kompleksowym ulepszeniom i stanie do walki z niemal 200 samochodami innych zespołów.

 

 

Ulepszony wyścigowy Lexus LC

Chociaż zespół Toyota Gazoo Racing nie podaje szczegółów dotyczących specyfikacji nowego, torowego Lexusa LC, wiadomo, że ulepszenia dotknęły trzech głównych obszarów. Nadwozie zmodyfikowano pod kątem niższej masy, większej sztywności i lepszych właściwości aerodynamicznych, podobnie zwieszenie jest lżejsze i sztywniejsze, natomiast silnik 2UR-GSE ma mocniejsze osiągi, lepszą sprawność cieplną i jeszcze niżej położony środek ciężkości. Uwadze inżynierów nie uległy również opony, hamulce i elektronika pojazdu. Samochód jest także wyposażony w cyfrowe lusterka, które poprawiają widoczność w trudnych warunkach pogodowych, a obraz z kamer jest wyświetlany na desce rozdzielczej.

Nie tylko rywalizacja sportowa

Wprowadzone w wyścigowym LC modyfikacje nie mają na celu jedynie poprawienia sportowych wyników. Dzięki startowi w przyszłorocznym wyścigu zespół będzie mógł przetestować rozwiązania, które w przyszłości trafią do drogowych samochodów Lexusa i Toyoty. Ekipa Gazoo Racing po raz pierwszy wystartowała w tej rywalizacji w 2007 roku. Głównym pomysłodawcą był Hiromu Naruse, legendarny kierowca testowy i ojciec Lexusa LFA, natomiast inspiracją chęć jeszcze dokładniejszego testowania pojazdów i stosowanych w nich rozwiązań w ekstremalnych warunkach. A wyścig Nürburgring 24 Hours nadaje się do tego znakomicie, bowiem jego trasa obejmuje niezwykle wymagającą, wąską, krętą i miejscami wyboistą Północną Pętlę.

Sprawdzony skład

W następnym wyścigu Nürburgring 24h Toyota Gazoo Racing wystawi taki sam skład, jak w ubiegłym roku. Za kierownicę wyścigowego auta wsiądą czterej kierowcy - Takeshi Tsuchiya, Naoya Gamou, Takamitsu Matsui i Yuichi Nakayama. Tsuchiya to bardzo doświadczony zawodnik, który będzie przewodniczył ekipie, a Gamou ma za sobą 7 startów w niemieckim wyścigu i jest odpowiedzialny za ustawienie wyścigowego Lexusa LC. Zespół stanie do walki w klasie SP-Pro, w której w tegorocznym wyścigu odniósł zwycięstwo.

Ostateczna próba w czerwcu

Do wyścigu pozostało co prawda jeszcze pół roku, a przygotowania nowej odsłony torowego Lexusa LC rozpoczęły się dosyć niedawno, ale jak podaje Naoya Gamou na ten moment prace nad autem są bardziej zaawansowane, niż planowano. Torowy weekend zwieńczony wyścigiem 24 Hours of Nürburgring rozpocznie się 20 i potrwa do 23 czerwca 2019.