Samochody Lexusa słyną nie tylko z niezawodności, wyjątkowej stylistyki i nowatorskich, ruchomych zegarów, ale także z unikalnego systemu sterowania multimediami Remote Touch. Wygląda jednak na to, że Lexus może wkrótce odejść od tego systemu lub radykalnie go zmodyfikować.

 

Odpowiedź na potrzeby

Powodem zmian może być wielka popularność ekranów dotykowych. Podkreślił to w wywiadzie dla Lexus UK Blog główny menadżer Lexus Design, Koichi Suga. „Projektowanie wnętrz staje się coraz ważniejsze, ponieważ nowe technologie muszą być odpowiednio zastosowane i zintegrowane. Wnętrza Lexusów były zawsze opracowywane w taki sposób, by wszystkie systemy były łatwe w użyciu. Dzisiaj ludzie wydają się chętniej korzystać z ekranów dotykowych, więc chcemy odpowiedzieć na tę potrzebę” – mówi Koichi Suga.

 

Słynny system Remote Touch Lexusa

Autorski system Remote Touch Lexus stosuje w swoich samochodach od lat. Rozwiązanie zadebiutowało w 2010 roku wraz z nadejściem Lexusa RX i ostatecznie trafiło do wszystkich modeli oprócz GX. W tym rozwiązaniu systemami multimedialnymi steruje się poprzez dotykową płytkę, umieszczoną na tunelu centralnym nieopodal dźwigni skrzyni biegów. Dzięki temu ekran systemu multimedialnego może być umieszczony wysoko, niemal na wysokości wzroku, a sterowanie nim nie wymaga odrywania pleców od fotela. Powrót do ekranów dotykowych będzie się więc wiązał z koniecznością całkowitego przeprojektowania wnętrz nowych samochodów Lexusa.

 

Następne Lexusy jak LF CC?

To, jak mogłyby wyglądać współczesne samochody Lexusa z ekranami dotykowymi, prezentował pokazany w 2012 roku koncept LF-CC. Wyglądające futurystycznie, lecz jak najbardziej realnie auto było czterodrzwiową limuzyną wyposażoną w szereg elementów sterownych dotykiem, w tym w duży ekran dotykowy umieszczony na konsoli centralnej. Na tę chwilę jednak w samochodach Lexusa jest konsekwentnie stosowany sprawdzony system Remote Touch. Duży, panoramiczny ekran centralny znajdziemy zarówno w najnowszym, miejskim crossoverze Lexus UX, jak i w debiutującej w Europie limuzynie ES.