Z linii produkcyjnej fabryki w Georgetown w stanie Kentucky już zjeżdżają Lexusy ES 350 najnowszej, siódmej generacji.

 

Lexus ES rocznika modelowego 2019 oparty jest na nowej platformie GA-K przeznaczonej dla aut klasy premium z przednim napędem, będącej odpowiednikiem wariantu platformy TNGA wykorzystanego w najnowszych generacjach samochodów Toyota Camry, Avalon i RAV4. Jak podkreśla Susan Elkington, prezes Toyota Motor Manufacturing Kentucky (TMMK), architektura ta zapewnia większą sztywność karoserii i niższe położenie środka ciężkości. Samochód jest dłuższy, szerszy i niższy, niż wcześniej, ma także koła rozmieszczone bliżej narożników nadwozia. Wszystko to przekłada się na wiodące w swojej klasie własności jezdne.

Zaletom tym towarzyszy charakterystyczna dla Lexusa jakość wykonania, stanowiąca nieodłączny składnik komfortu i luksusu. – „Dbamy, aby każdy zbudowany przez nas samochód był odzwierciedleniem cech wynikających z wartości Lexusa, w tym jakości, nowatorstwa i przyjemności dla wszystkich zmysłów dla każdego klienta” – dodaje Susan Elkington.

Magia dotyku

Uruchomienie produkcji ES w amerykańskiej fabryce Lexusa poprzedziło ponad 150 tysięcy godzin szkoleń pracowników. Szkolenia obejmują między innymi trening sensoryczny, umożliwiający pracownikom linii montażowej wyczuwanie dotykiem niedokładności mniejszych od grubości ludzkiego włosa. 

– „Wyszkoleni pracownicy polegając na swoim wzroku, słuchu i dotyku są w stanie zagwarantować najwyższe standardy jakości wykonania” – mówi Mike Bridge, zastępca dyrektora amerykańskiej fabryki Lexusa – „Maszyna nie jest w stanie dokonać takiej oceny, dlatego tyle czasu poświęcamy szkoleniu pracownikom przed wdrożeniem produkcji nowego modelu”.

Mike Bridge podaje przykład kontroli jakości spawania nadwozia, podczas której pracownicy wykrywają niedokładności mniejsze od 0,3 milimetra. – „To grubość trzech kartek papieru, a ludzie potrafią ją wykryć nawet w rękawiczkach” – mówi Bridge.

Lexus rozpoczął produkcję ES w USA w 2015 roku od poprzedniej generacji modelu, po zainwestowaniu ponad 360 milionów dolarów w nowy zakład produkcyjny na terenie fabryki Toyoty w Kentucky. Oprócz podstawowego modelu ES 350, zespół 800 wysoko wykwalifikowanych pracowników będzie także wytwarzał w Kentucky wersję F SPORT, po raz pierwszy wprowadzoną dla tego modelu.

W roku 2016, po zaledwie roku funkcjonowania, amerykańska fabryka Lexusa została uhonorowana przez J.D. Power & Associates platynową nagrodą za jakość produkcji (Initial Quality Study), remisując z renomowanym zakładem Toyota Kyushu 2 w Japonii. Od tej pory zakład Lexusa w Kentucky co roku lokował się w ścisłej czołówce rankingów J.D. Power, zdobywając ostatnio złotą nagrodę.

Nowości siódmej generacji

Lexus ES siódmej generacji zachowuje komfort, niski poziom hałasu i przestronność kabiny swego poprzednika, dodając do tych zalet lepsze osiągi i najnowocześniejsze rozwiązania bezpieczeństwa. Do nowych cech ES 350 należą ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów o niższych stratach, należący do standardowego wyposażenia pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ 2.0 oraz zastosowane przez Lexusa po raz pierwszy interfejs Apple Car Play i sterowany głosem asystent Amazon Alexa.

Lexus ES 350 rocznika modelowego 2019 trafi do salonów we wrześniu w cenach od 39 500 USD za model Lexus ES 350 i od 44 035 USD za wersję  F SPORT.