Według analizy opublikowanej przez CarMAX, amerykańskiego potentata rynku samochodów używanych, największą lojalnością posiadaczy samochodów cieszy się w USA japoński Lexus, zaś najwierniejsi wybranemu rodzajowi nadwozia są właściciele pojazdów klasy SUV.

 

Analitycy sieci autokomisów CarMAX, mającej na terenie USA 175 placówek, przebadali wszystkie dokonane w ubiegłym roku transakcje, łączące zakup samochodu z odsprzedażą poprzedniego auta, i porównali marki oraz modele sprzedanego i nabytego pojazdu.

Posiadacze Lexusów powyżej średniej

Sporządzone w ten sposób zestawienie dowodzi, że samochód tej samej marki, co poprzedni, najczęściej kupują posiadacze Lexusów – wiernością wykazało się aż 30,4 proc. właścicieli, o ponad połowę więcej od średniej, wynoszącej 19,4 proc. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się Mercedes, a na trzecim – bliski sercom Amerykanów Ford. Wysoką, piątą pozycję zajęła Toyota. Na ostatnim, 29. miejscu ulokował się Volkswagen, na co zapewne istotny wpływ miała wciąż dobrze pamiętana w USA „dieselgate” sprzed kilku lat.

RX zaraz za Chevroletem Corvette

Czołówkę zestawienia modeli podzieliły między siebie auta będące w Stanach symbolami swoich segmentów, z legendarnym, sportowym Chevroletem Corvette na czele (30,7 proc.). Drugie miejsce na podium zajął bestsellerowy SUV Lexus RX (23,1 proc.), a trzecie pickup Dodge RAM (22,1 proc.). Na czwartej pozycji uplasował się niezwykle popularny za oceanem luksusowy rodzinny sedan Lexus ES, który właśnie debiutuje na rynkach europejskich (20,1 proc.).

Nabywcy przywiązani do SUV-ów i sedanów

Ciekawe są wyniki rankingu pod względem rodzaju nadwozia. Przy swoim wyborze najchętniej pozostawali właściciele pięciodrzwiowych SUV-ów (61 proc.), czterodrzwiowych sedanów (47,5 proc.) i czterodrzwiowych pickupów (31 proc.). Najbardziej skłonni do zmiany byli posiadacze trzydrzwiowych hatchbacków – zaledwie 5,9 proc. z nich kupowało samochód z takim samym nadwoziem, jak poprzednie. To można tłumaczyć faktem, iż tego rodzaju pojazdy są często pierwszym autem, które staje się zbyt ciasne po powiększeniu rodziny.