Japoński magazyn Mag-X opublikował pierwsze informacje na temat nowej generacji sedana Lexus IS, która ma zadebiutować w roku 2020. Według autorów, samochód będzie dłuższy i szerszy od obecnej wersji, zbliżając się wymiarami do większego modelu GS.

 

Jak podaje Mag-X, nowy Lexus IS będzie miał długość 4730 mm – o 49 mm więcej od aktualnego – i szerokość 1815 mm, o 5 mm większą, niż obecny, będzie za to o 5 mm niższy (1425 mm). Jednocześnie rozstaw osi wzrośnie aż o 7 centymetrów, do 2870 mm – to tyle, ile we flagowym coupe Lexus LC i o 2 centymetry więcej, niż w większym modelu GS. Zmiana ta oznacza mniejszy przedni i tylny zwis i wiąże się z wykorzystaniem nowej platformy GA-L, zastosowanej już modelach LC i LS.

Według artykułu kolejna, czwarta generacja IS zyska nowy, turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2,4 litra oraz hybrydową jednostkę napędową z dwuipółlitrowym silnikiem benzynowym, prawdopodobnie taką samą, jak w najnowszym Lexusie ES. Mag-X wspomina także o wyczynowej wersji IS F z czterolitrowym silnikiem V8 twin turbo, takim samym, jaki według nieoficjalnych informacji ma napędzać Lexusa LC F.

Przypomnijmy, że obecnie kompaktowy Lexus IS, najpopularniejszy w Polsce sedan japońskiej luksusowej marki, dostępny jest w dwóch wersjach napędu – IS 300 z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM, napędzającym koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów z trybem sekwencyjnym, oraz IS 300h z hybrydową jednostką o łącznej mocy 223 KM.