Był rok 2006 i od premiery Lexusa IS drugiej generacji minęło kilka miesięcy. Dlaczego zatem Lexus testował nowego IS-a skrytego pod kamuflażem? Dziennikarze motoryzacyjni zauważyli, że coś się święci, kiedy zaczęły się ukazywać zdjęcia szpiegowskie zamaskowanego sedana IS z testów na torze Nürburgring. Potwierdzeniem tych podejrzeń było zastrzeżenie przez Lexusa znaku F jeszcze w tym samym roku.
Spekulacje, że F może być skrótem od Fast (szybki) lub Flagship (flagowy), straciły rację bytu w październiku, kiedy Lexus zwołał konferencję prasową na torze Fuji Speedway w Japonii, gdzie ogłosił, że w styczniu na North American International Auto Show 2007 w Detroit zadebiutuje nowy sportowy model IS F. Dziennikarze dowiedzieli się także, że F to nowy dział Lexusa zajmujący się sportowymi samochodami o większych osiągach i że nazwa ta nawiązuje do Fuji Speedway, jednego z dwóch najsłynniejszych torów w Japonii obok Suzuka Circuit. Kształt nowego logo F odwzorowuje kształt pierwszego zakrętu na torze Fuji. Od 2000 roku pętla pod górą Fuji należy do Toyoty i jest głównym ośrodkiem testowym zespołu zajmującego się projektowaniem sportowych samochodów.
Nowy IS F został opracowany przez niewielki, autonomiczny zespół pod kierunkiem głównego inżyniera Yukihiko Yaguchiego. Wśród jego dokonań można znaleźć pracę przy wszystkich czterech generacjach Toyoty Supry oraz przeznaczonej na japoński rynek Toyoty Chaser, która uważana jest za inspirację dla Lexusa IS F ze względu na połączenie luksusu i sportowego charakteru.
Zarówno zaraźliwy entuzjazm Yaguchiego, jak i jego umiejętności i doświadczenie sprawiły, że był on idealną osobą do kierowania takim projektem jak Lexus IS F. Inżynier zajmował się nim od początku do końca – od przekonania działu planowania produktu do tego pomysłu po premierę modelu. W 2004 roku Yaguchi osobiście wybrał spośród inżynierów firmy kilku największych entuzjastów sportowych samochodów do udziału w tajnym projekcie. Przekonał ich do poświęcenia wolnego czasu obok ich codziennych obowiązków i już wkrótce ekipa wypracowała nową wizję sportowego Lexusa.
Yaguchi miał talent do przekonywania nie tylko pojedynczych ludzi, ale całych działów. Dobrym przykładem był zespół przygotowujący samochody dla Policji, który opracowywał także pakiety aerodynamiczne dla niektórych modeli. Yaguchi uważał, że to idealni ludzie do przeprowadzenia specjalistycznych modyfikacji seryjnego sedana IS, dzięki którym powstanie nowy model IS F.
To nie koniec przykładów determinacji ojca marki F. Po pomoc zwrócił się także poza struktury Toyoty i Lexusa. IS F wymagał silnika o spektakularnych właściwościach, a w jego budowie miała pomóc marka Yamaha – a dokładniej Takaaki Kimura, który miał ogromne doświadczenie jako były szef programu budowy silników Yamahy do Formuły 1. Rezultatem tej współpracy jest niesamowity, 5-litrowy V8 o mocy 423 KM i momencie obrotowym 505 Nm.
Aby mieć pewność, że IS F jest dokładnie taki, jaki powinien być, Yaguchi i jego zespół testowali nowy model na słynnych torach wyścigowych na całym świecie. Na tej liście znalazła się legendarna Północna Pętla toru Nürburgring w Niemczech, Circuit Paul Ricard we Francji, Circuit Zolder w Belgii, Laguna Seca w Stanach Zjednoczonych i oczywiście Fuji Speedway.
Obecnie Lexus oferuje całą gamę samochodów z oznaczeniem F. Trzy lata po premierze IS F zadebiutował supersamochód LFA – jedyny przedstawiciel linii F niemający standardowego odpowiednika. W jego budowę i tuning był osobiście zaangażowany Akio Toyoda, obecny prezydent Toyoty. W 2014 roku do gamy dołączyło coupe RC F z 477-konnym, pięciolitrowym silnikiem V8 o zmiennym cyklu pracy i tylnym napędem. W tym samym roku serię F wzbogacił sedan GS F.