Lexus zarejestrował w amerykańskim urzędzie patentowym znak towarowy LQ w kategorii „samochody i ich części strukturalne”. Według opinii opublikowanej przez portal Lexus Enthusiast, LQ może być oznaczeniem nowego flagowego crossovera, opartego na przedstawionym w styczniu w Detroit koncepcyjnym modelu LF-1.

Znak towarowy LQ został zarejestrowany w U.S. Patent & Trademark Office 7 maja 2018 pod numerem 87909977. W nazewnictwie stosowanym przez Lexusa litera L jest zarezerwowana dla modeli flagowych, począwszy od superluksusowej limuzyny Lexus LS, przez nowe coupe Lexus LC, po Lexusa LX – największego SUV-a klasy premium. Do tego schematu doskonale pasuje Lexus LF-1 Limitless, będący w istocie syntezą trzech powyższych modeli. LF-1, określany przez Lexusa jako „flagowy crossover”, łączy doskonały luksus limuzyny ze stylem coupe i przestronnością SUV-a, dlatego litera Q w nazwie mogłaby oznaczać „Quintessence".

LF-1 Limitless, zaprojektowany przez należące do japońskiego koncernu kalifornijskie studio Calty Design Research, zrobił na wystawie w Detroit ogromne wrażenie. Podczas premiery LF-1 szef Lexus USA Jeff Bracken powiedział wprost: „Musimy zbudować ten samochód”. W rozmowie z Automotive News dodał, że LF-1 może się stać dla marki kolejnym – obok LC 500 i nowej generacji limuzyny LS 500 – „samochodem halo”, nie tylko ze względu na wybitną stylistykę, ale i najbardziej atrakcyjny dla firmy segment cenowy. „Wyższa strefa rynku aut luksusowych to obszar, w którym chcielibyśmy wzmocnić naszą obecność” – stwierdził Bracken. Według branżowych mediów, model miałby trafić na rynek w roku 2021.

Dziennikarze japońskiego magazynu Mag-X przewidują, że nowy samochód zadebiutuje z takimi samymi jednostkami napędowymi, jak najnowszy Lexus LS – trzyipółlitrowym benzynowym silnikiem V6 twin turbo oraz hybrydową jednostką Lexus Multi Stage Hybrid System. Przypuszczają również, że w wyczynowej wersji F zostanie wykorzystany nowy, czterolitrowy silnik V8 twin turbo o mocy 600 KM. Z kolei Lexus zapowiada, że możliwa jest także w pełni elektryczna wersja pojazdu oraz wariant zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi.