Lexus pracuje nad mocniejszym napędem hybrydowym z silnikiem V6 z dwiema turbosprężarkami do limuzyny LS. Firma rozważa także rozbudowę oferty napędowej modelu o hybrydę plug-in, napęd elektryczny i wodorowy. Informacje te podał australijski portal GoAuto na podstawie rozmowy z szefem inżynierów Lexusa LS.
Toshio Asahi, główny inżynier Lexusa LS, powiedział dziennikarzom GoAuto, że wśród jednostek napędowych rozważanych dla obecnej, piątej generacji LS są zarówno hybryda plug-in, jak i napęd czysto elektryczny oraz korzystający z wodorowych ogniw paliwowych.
Asahi ujawnił także, że inżynierowie Lexusa pracują nad jeszcze mocniejszą jednostką hybrydową. Według brytyjskiego Car Magazine, ma ona wykorzystywać sześciocylindrowy, widlasty silnik z dwiema turbosprężarkami.
GoAuto przypomina, że produkcję samochodu z wodorowymi ogniwami paliwowymi przedstawiciele Lexusa zapowiadali już podczas premiery koncepcyjnego modelu LF-FC na tokijskim salonie samochodowym w 2015 roku twierdząc, że nastąpi to „szybciej, niż można się spodziewać”. Japoński koncern planuje także „wodorową ofensywę” podczas Igrzysk Olimpijskich w Tokio w 2020 roku, których jest oficjalnym partnerem.
Aktualnie Lexus LS 500 jest wyposażony w 3,5 litrowy, benzynowy silnik V6 twin turbo o mocy 309 kW (421 KM) i momencie obrotowym 600 Nm, napędzający tylne koła poprzez 10-biegową przekładnię automatyczną. Hybrydowa wersja Lexus LS 500h ma nową jednostkę Multi Stage Hybrid System z 3,5-litrowym silnikiem V6, współpracującym z silnikiem elektrycznym. Łączna moc tego układu to 264 kW, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy.