Lexus RX w nowej wersji L posiada trzy rzędy siedzeń i jest pierwszym 7- osobowym SUV-em tego producenta oferowanym w Europie. Model ten trafił również do salonów sprzedaży w Polsce. Znamy jego ceny.
Siedmioosobowa odmiana Lexusa RX ma wydłużoną o 110 mm tylną część nadwozia, a pokrywa bagażnika charakteryzuje się bardziej stromą szybą, niż w modelach z dwoma rzędami siedzeń. Zabieg ten spowodował, że podróżujący na trzecim rzędzie pasażerowie mają odpowiednią przestrzeń nad głowami.
Wersję siedmiomiejscową wyposażono w drugi rząd siedzeń w postaci kanapy dzielonej w stosunku 40/20/40. Łatwy dostęp do trzeciego rzędu uzyskuje się przez pociągnięcie dźwigni, która przesuwa fotel drugiego rzędu ku przodowi.
Długość podłogi bagażnika za trzecim rzędem jest w RX L większa, niż u konkurentów, co zapewnia mu większą wszechstronność.
Lexus zadbał o to, by pasażerowie RX L siedzący w trzecim rzędzie podróżowali w takim samym komforcie i luksusie, jak osoby siedzące w środkowym rzędzie. Drugi rząd siedzeń jest umiejscowiony nieco wyżej, co daje siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi. Dla wygody trzeci rząd siedzeń wyposażono w mechanizm elektrycznego składania, zaś elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, dostępne w modelach RX L jako opcja, otwierają się po zbliżeniu ręki do emblematu Lexusa.
Ceny nowego Lexusa RX 450h w odmianie L zaczynają się od 366 900 zł. Na liście wyposażenia, które nie wymaga dopłaty znalazły się w tym przypadku napęd na obie osie E-FOUR, selektor trybu jazdy, 3- strefowa automatyczna klimatyzacja czy podgrzewane siedzenia, aktywny tempomat, a także nawigacja.
Dopłaty nie wymagają również dodatkowe systemy bezpieczeństwa - rozpoznawanie znaków drogowych, system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z wykrywaniem pieszych lub system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy.
Pod maską wydłużonej odmiany Lexusa RX pracuje jednostka napędowa Lexus Hybrid Drive z 3,5-litrowym silnikiem V6, generatorem, silnikiem elektrycznym oraz przekładnią planetarną pełniącą rolę elektronicznie sterowanej przekładni bezstopniowej (e-CVT). Łączna moc to 313 KM.