Lexus przygotowuje się do udziału w amerykańskim święcie reklamy, jakim jest Super Bowl – oglądana co roku przez całe Stany Zjednoczone transmisja z mistrzostw ligi futbolu amerykańskiego NFL. Na tegoroczny Super Bowl LII, który odbędzie się w niedzielę 4 lutego, Lexus przedstawi reklamę przygotowaną z Marvel Studios w oparciu o wyczekiwany przez fanów film „Czarna Pantera”, który trafi na ekrany kin w połowie lutego. Pełną wersję reklamy można już obejrzeć w internecie.

W reklamowym klipie, zatytułowanym „Niech żyje król” („Long Live the King”), główny bohater filmu T’Challa (Chadwick Boseman), ukrywając się pod postacią Czarnej Pantery ma odzyskać skradzione vibranium – mityczny surowiec występujący tylko w jego ojczystym kraju Wakanda – i niemal jednocześnie reprezentować swój kraj jako jego król na międzynarodowej konferencji. Jedynym pojazdem, wystarczająco potężnym dla superbohatera i odpowiednio prestiżowym dla króla, jest Lexus LS 500 F SPORT. W filmie występuje również luksusowe, wyczynowe coupe Lexus LC 500.

– „Dwoisty charakter Czarnej Pantery doskonale pasuje do specyfiki Lexusa LS – król, głowa państwa, jest jednocześnie superbohaterem. W klipie reklamowym świetnie pokazuje to dwie strony LS: luksus i wysokie osiągi” – mówi Cooper Ericksen, wiceprezes Lexusa ds. marketingu – „Układ gwiazd jest podczas Super Bowl wyjątkowo pomyślny: Lexus wprowadza nową generację flagowej limuzyny, a publiczność wyczekuje premiery nowego kinowego hitu Marvel Studios. Takiej okazji nie mogliśmy przepuścić”.

Doskonałym podkładem muzycznym dla mocnego wejścia Czarnej Pantery i Lexusa LS 500 F SPORT jest piosenka „Legend Has It” w wykonaniu Run the Jewels, użyta również w zwiastunie filmu. Utwór pochodzi z albumu „Run the Jewels 3,” który zadebiutował na pierwszym miejscu listy Billboard Top R&B/Hip-Hop Albums.

Klip „Long Live the King”, wyreżyserowany przez Samuela Bayera, wykorzystuje fragmenty filmu, w których możemy zobaczyć występujące w nim postaci. To między innymi Shuri, siostra głównego bohatera (Letitia Wright), czy członkinie Dora Milaje, sił specjalnych Wakandy (Janeshia Adams-Ginyard, Marija Abney i Zola Williams). Podczas kręcenia klipu użyto oryginalnych kostiumów i rekwizytów z filmu, w tym kostiumów Czarnej Pantery /  króla T’Challa, bojowych strojów Dora Milaje czy pojemników z vibranium. Scenę walki zaaranżował Jonathan (JoJo) Eusebio, który odpowiadał za choreografię walk w filmie, a za efekty specjalne odpowiadało studio Luma, które dla filmu stworzyło efekty specjalne związane ze strojem Czarnej Pantery. Reklamę nakręcono nocą w centrum Los Angeles z użyciem specjalnego systemu oświetlenia.

Reklama przeznaczona do emisji podczas Super Bowl jest częścią wspólnych działań Lexusa i Marvel Studios, związanych z filmem „Czarna Pantera”. Obejmowały one również imprezę tematyczną podczas Comic-Con International w San Diego w lipcu ubiegłego roku oraz zaprezentowany wówczas komiks „Czarna Pantera: dusza maszyny”, przygotowany przez Marvel Custom Solutions, który jest diś dostępny w internecie. W październiku, przed targami SEMA, Lexus przedstawił limitowaną edycję Inspiration Series seryjnego modelu LC, która trafi do sprzedaży wiosną, a także koncepcyjny model Black Panther Inspired LC.

W tym roku Lexus zaprezentuje się podczas Super Bowl po raz czwarty. W czasie Super Bowl 2017 emitowana była reklama „Man and Machine”, klipy Lexusa towarzyszyły też mistrzostwom w latach 2015 i 2012.