Sportowy sedan Lexus IS zyskał niedawno szereg ulepszeń, które zwiększyły komfort użytkowania i bezpieczeństwo jazdy, zapewniając mu najwyższą ocenę amerykańskiego instytutu IIHS. Jednak już teraz branżowi analitycy zastanawiają się, jak będzie wyglądał dalszy rozwój tego popularnego modelu.

 

Kompaktowy sedan IS wyróżnia się spośród innych modeli Lexusa wyjątkową różnorodnością produkowanych wariantów, zawierających rozwiązania niespotykane w innych Lexusach. IS był jedynym modelem Lexusa oferowanym z manualną skrzynią biegów, jedynym wyposażanym w silniki wysokoprężne, jedynym dostępnym w wersji z nadwoziem kombi, miał także odmianę IS 250 C ze składanym dachem. Po zaopatrzeniu w potężny, pięciolitrowy silnik V8, Lexus IS stał się prekursorem wyczynowej rodziny F.

Analitycy portalu Just-Auto i formy Merrill Lynch spodziewają się zaprezentowania kolejnej generacji Lexusa IS w roku 2020, zaś według Automotive News premiera może nastąpić rok wcześniej.

IS czwartej generacji będzie oczywiście zbudowany w oparciu o nową platformę GA-L z napędem na tylne koła, tę samą, która posłużyła za fundament sportowego coupe LC i piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS – co do tego nie ma wątpliwości

Just-Auto sugeruje, że w następnej generacji IS Lexus może powrócić do koncepcji praktycznego kombi SportCross i że rozważa pomysł stworzenia pięciodrzwiowej wersji hatchback, by stworzyć nowe alternatywy dla produktów europejskich konkurentów. Według Merrill Lynch, możliwy jest także IS w wersji coupe i ze składanym dachem, jednak komentatorzy zauważają, że byłoby to nadmierne zbliżenie się do terytorium zajętego przez sportowe coupe Lexus RC.

Analitycy nie wypowiadają się na temat napędu, ale do roku 2020 nie należy raczej oczekiwać większych zmian. Obecnie najpopularniejszy w Polsce sedan japońskiej luksusowej marki (niemal co trzeci kupowany u nas Lexus to właśnie IS) dostępny jest w dwóch wersjach napędu – IS 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM, napędzającym koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów z trybem sekwencyjnym oraz IS 300h z hybrydową jednostką o łącznej mocy 223 KM.