Piąta generacja Lexusa LS, która niedawno trafiła do sprzedaży w Japonii, cieszy się rekordowym powodzeniem – liczba złożonych zamówień sięgnęła już 9500, co stanowi 1600 procent przewidywanej sprzedaży 600 egzemplarzy miesięcznie.
Warto zauważyć, że aż 6800, a więc niemal trzy czwarte spośród zamówionych samochodów stanowiła wersja hybrydowa, zaś samochodów z napędem konwencjonalnym zamówiono 2700. Jest to zgodne ze światowym trendem, którego liderem jest Europa Zachodnia, gdzie niemal wszystkie Lexusy sprzedane w ubiegłym roku (aż 98 procent!) miały napęd hybrydowy.
Lexus LS to flagowy sedan japońskiego producenta aut klasy premium. Wprowadzenie na rynek modelu LS 400 w 1989 dało początek marce Lexus i zrewolucjonizowało segment samochodów luksusowych. Piąta generacja LS zewnętrznie zupełnie nie przypomina tamtej statecznej limuzyny – smukłe nadwozie o śmiałej stylistyce z dynamicznymi kształtami przypomina raczej zwinne coupe. Jak przystało na flagowy model, współczesny Lexus LS wyposażony jest w szereg rozwiązań zapewniających maksimum komfortu, łącznie z fotelami z funkcją masażu shiatsu, a także zaawansowany pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + A i mechanizmy wspomagania kierowcy Lexus CoDrive.
Nowy Lexus LS 500 wyposażony jest w 3,5 litrowy, benzynowy silnik V6 twin turbo o mocy 309 kW (421 KM) i momencie obrotowym 600 Nm, współpracujący z 10-biegową przekładnią automatyczną. Hybrydowa wersja Lexus LC 500h napędzana jest nową jednostką Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6 i potężnym silnikiem elektrycznym, która łączy dynamikę z oszczędnością paliwa i niską emisją dwutlenku węgla.