Lexus LS to flagowy model japońskiej marki premium – to właśnie od wprowadzenia jego pierwszej generacji w roku 1989 zaczęła się historia firmy. Obecnie na rynek trafia piąta generacja modelu, pod każdym względem lepsza od poprzedniej. Jako samochód luksusowy musi oferować pasażerom przede wszystkim komfort – zobaczmy, jak rozwiązano wnętrze pod względem wygody.

Najważniejszym dla wygody pasażerów elementem kabiny są oczywiście fotele, które zaprojektowano z wyjątkową starannością. Wszystkie wyposażono w elektryczne i pneumatyczne mechanizmy regulacji, która w przypadku przednich siedzeń umożliwia dostosowanie aż 28 parametrów. Podstawowe parametry ustawia się za pomocą klasycznych przycisków umieszczonych na boku fotela. Są to odsuwanie i przysuwanie, odchylanie, unoszenie i opuszczanie, przechylanie oraz pionowa i pozioma pozycja podparcia dolnego odcinka kręgosłupa.

Parametry ustawiane za pomocą dotykowego wyświetlacza multimedialnego, to pionowa i pozioma pozycja podparcia dolnego odcinka kręgosłupa, regulacja położenia zagłówka w pionie i w poziomie, regulacja podparcia miednicy i bioder, regulacja podparcia ramion, regulacja bocznych podparć siedzenia i oparcia, funkcja odświeżania. Przednie fotele mają też funkcję ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie – odpowiednio podnoszą się lub opuszczają, a ich boczne podparcia odchylają się.

Shiatsu w podróży

Fotele wyposażono także w funkcję masażu od ud po ramiona, realizowaną przez umieszczone pod tapicerką pęcherzyki napełniane powietrzem. Dostępne są dwa programy masażu całościowego i trzy skoncentrowane na pojedynczych obszarach. Intensywność masażu, który trwa około 15 minut,  można ustawić na jednym z pięciu poziomów.

Tylne fotele umożliwiają regulację 22 parametrów, mają za to większy zakres odchylania oparcia i elektrycznie wysuwany podnóżek. Do sterowania nimi wykorzystuje się ekran dotykowy w środkowym podłokietniku, który służy również do sterowania systemem audio, klimatyzacją, zasłonami i oświetleniem.

Wyświetlacze

Nowy system multimedialny Lexusa LS wyposażono w wysokorozdzielczy wyświetlacz ciekłokrystaliczny o przekątnej 12,3 cala oraz komórkowe łącze internetowe LTE. Umożliwia ono bieżącą aktualizację map w trybie over-the-air oraz dynamiczną nawigację z uwzględnieniem aktualnej sytuacji ruchowej i wykorzystaniem internetowej bazy danych POI. System udostępnia także pasażerom hotspot wi-fi, obsługujący do pięciu urządzeń.

Opcjonalnym wyposażeniem jest kolorowy wyświetlacz projekcyjny HUD, rzutujący na przednią szybę obraz o wymiarach 600x150 mm (24x6 cali). Widziany przez kierowcę obraz pojawia się w odległości 3 metrów przed jego oczami, co ułatwia obserwację drogi przed pojazdem, redukując konieczność ogniskowania wzroku.

Korzystny klimat

Układ klimatyzacji wyposażono w sieć 16 podczerwonych czujników temperatury (o 10 więcej, niż w poprzednim modelu), zapewniający bardziej precyzyjną regulację chłodzenia i ogrzewania, lepiej uwzględniającą różnice temperatury wynikające np. z różnic nasłonecznienia. Całością zarządza system Climate Concierge, sterujący klimatyzacją, ogrzewaniem kierownicy oraz ogrzewaniem i przewietrzaniem foteli.

Sterownik dotykowy Lexus Remote Touch w nowej, pozbawionej ramki wersji ma o 56% większą powierzchnię i został zaopatrzony w przełącznik dostępu do dodatkowych menu oraz funkcje sterowania systemem nawigacji i multimediów znane ze smartfonów – przeciąganie, przewijanie, powiększanie, dwukrotne puknięcie itd.

Doskonały dźwięk

Standardowy system audio firmy Pioneer jest wyposażony w 12 głośników: dwa 18-centymetrowe niskotonowe w przednich drzwiach, dwa 16-centymetrowe niskotonowe w tylnych drzwiach, siedem 9-centymetrowych szerokopasmowych i subwoofer w tylnej półce.

Alternatywą jest audiofilski system Mark Levinson 3D QLI Reference Surround Sound 7.1 z 23 głośnikami rozmieszczonymi w 16 miejscach kabiny (w tym dwa czterocentymetrowe w suficie nad fotelami) o łącznej mocy 2400 watów. Po raz pierwszy w samochodowym systemie audio zastosowano w nim technologię Quantum Logic Immersion, która cyfrowo rozdziela dźwięk na odrębne kanały – wokal, instrumenty, informacje o rozmieszczeniu źródeł – które następnie są miksowane w sposób odzwierciedlający rzeczywistą przestrzeń dźwiękową, np. rozmieszczenie muzyków na scenie czy w studiu. System ten wykorzystuje także technologię Clari-Fi, która rekonstruuje skompresowaną cyfrowo muzykę odtwarzaną z plików czy internetu.

Z tymi wszystkimi udogodnieniami nawet najdłuższa podróż upłynie w komfortowych warunkach i przyjemnej atmosferze.