Nowa wersja sedana Lexus IS, w której wśród wielu innych ulepszeń wprowadzono udoskonalenia struktury nadwozia, uzyskała od amerykańskiego instytutu IIHS najwyższą ocenę bezpieczeństwa, na którą oprócz wyników testów zderzeniowych złożyły się także efekty działania zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego.
Najnowszy sedan Lexus IS został wyróżniony przez amerykański ubezpieczeniowy instytut bezpieczeństwa drogowego (IIHS, Insurance Institute for Highway Safety) najwyższą oceną bezpieczeństwa Top Safety Pick+. Aby uzyskać to wyróżnienie, samochód musi uzyskać ocenę „Good” we wszystkich pięciu testach zderzeniowych IIHS (zderzenie czołowe z małym i średnim nałożeniem, zderzenie boczne, dachowanie, ochrona głów), a także ocenę „Advanced” lub „Superior” dla systemów zapobiegania zderzeniom czołowym i „Acceptable” lub „Good” dla reflektorów. Wszystkie te kryteria spełniają Lexusy IS wyprodukowane od lipca 2017.
W modelu rocznikowym 2017 inżynierowie Lexusa wzmocnili strukturę przodu Lexusa IS oraz zmodyfikowali przednie drzwi wraz z przednimi słupkami i dolnymi zawiasami, by poprawić ochronę kabiny przy zderzeniach czołowych. W newralgicznych obszarach zastosowano także bardziej wytrzymałe materiały. Pozwoliło to istotnie zmniejszyć wielkość deformacji, co zapewniło modelowi ocenę „Good”. W nowym IS zastosowano także przednie fotele o ulepszonej konstrukcji oparć, poprawiającej ochronę kręgosłupa szyjnego w razie uderzenia w tył pojazdu.
Oprócz prób zderzeniowych, eksperci IIHS przetestowali system zapobiegania zderzeniom, będący standardowym wyposażeniem Lexusa IS – w testach przy prędkościach 20 i 40 km/h nie dopuścił on do kolizji. Samochód wyposażony jest także w spełniającą kryteria IIHS funkcję ostrzegania o ryzyku zderzenia, która wchodzi w skład instalowanego standardowo systemu Lexus Safety System +. W opinii IIHS dobrze oceniono również reflektory LED samochodu, wyposażone w funkcję automatycznych świateł drogowych.
Najpopularniejszy w Polsce sedan japońskiej luksusowej marki (niemal co trzeci kupowany u nas Lexus to właśnie IS) dostępny jest w dwóch wersjach napędu – IS 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 245 KM, napędzającym koła tylnej osi za pośrednictwem automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów z trybem sekwencyjnym oraz IS 300h z hybrydową jednostką o łącznej mocy 223 KM.
Warto nadmienić, że nowy Lexus IS to kolejny z wielu innych modeli Lexusa, wyróżnionych oceną Top Safety Pick+, takich jak Lexus RC, NX i RX.