Zgodnie z informacjami płynącymi z rynku amerykańskiego Lexus planuje zastąpić modele IS 200t oraz GS 200t modelami IS 300 RWD i GS 300. Nowością w ofercie będzie model IS 300 AWD.
Lexus IS 300 RWD będzie napędzany dwulitrowym turbodoładowanym benzynowym silnikiem pracującym w cyklu Otto-Atkinsona. Jednostka generuje moc na poziomie 244 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm w zakresie od 1650 do 4400 obr./min. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów Sport Direct Shift z możliwością manualnej zmiany przełożeń. Sterujący przekładnią system G AI-SHIFT monitoruje dynamikę jazdy i zapewnia w trybach Sport S i Sport S+ jeszcze szybszą reakcję i dostosowanie obrotów silnika przy redukcji biegów.
Nowością na rynku jest Lexus IS 300 AWD. W tym przypadku pod maską znalazła się jednostka benzynowa V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 264 KM. Maksymalny moment obrotowy 320 Nm osiągany jest w zakresie od 2000 do 4800 obr./min. Elektronicznie sterowany napęd na cztery koła poprawia przyczepność w różnych warunkach drogowych i zapewnia dużą stateczność pojazdu. Co więcej, w zależności od warunków może zmieniać proporcje przekazywania mocy na koła przednie i tylne od 50:50 do 30:70. Napęd przekazywany jest poprzez 6-biegową automatyczną skrzynię biegów.
W przypadku obu wersji silnikowych system Drive Mode Select umożliwia wybór pomiędzy trybami jazdy ECO, NORMAL, SNOW i SPORT. Dodatkowo Lexus IS 300 z pakietem F SPORT jest wyposażony w zawieszenie o zmiennej sztywności (Adaptive Variable Suspension), kontrolowane między innymi poprzez tryby SPORT S i Sport S+.
W przypadku Lexusa GS 300 pod maską również znalazł się turbodoładowany 244-konny silnik benzynowy o pojemności 2 litrów, sprzężony z automatyczną skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.