Dobra passa Lexusa na amerykańskim rynku trwa. W pierwszym miesiącu wakacji Japończycy sprzedali prawie 28 902 tys. samochodów w USA - wyprzedzając każdą z niemieckich marek premium. Miesiąc później, w sierpniu 2017 roku, sprzedaż wzrosła o kolejne 0,4 proc. i wyniosła 30 801 sztuk.

Wyniki sprzedaży pokazują, że sedany Lexusa, z modelem ES na czele, cieszą się coraz większą popularnością wśród amerykańskich klientów. Widać również zauważalne wzrosty w segmencie SUV-ów. W tym przypadku prym wiodą modele NX i GX - powiedział Jeff Bracken, wiceprezes i dyrektor generalny grupy Lexus.

Oficjalne wyniki sprzedaży płynące z rynku USA pokazują, że w sierpniu 2017 roku najpopularniejszym modelem Lexusa był ES - sprzedaż na poziomie 6 404 sztuk (wzrost o 10 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się Lexus NX (wzrost o 2 proc.), Lexus LX (wzrost o 11 proc.) oraz modele RX (+7%). Rekordowym wzrostem może poszczycić się Lexus GX - w sierpniu 2017 roku model ten zyskał dodatkowe 34 proc. w ilości sprzedanych egzemplarzy.

W lipcu 2017 roku wyniki sprzedaży Lexusa były o 7,8 proc. wyższe do analogicznego okresu ubiegłego roku. Tym samym japoński producent wysunął się na prowadzenie wyprzedzając największych konkurentów w segmencie premium - Mercedes sprzedał w lipcu w USA 25 909 aut, BMW – 21 965, a Audi – 18 824 pojazdów.

W sierpniu 2017 roku Lexus utrzymał pierwsze miejsce na rynku USA w segmencie premium. W ubiegłym miesiącu - jak podaje Bloomberg - Mercedes sprzedał o 11 proc. samochodów mniej, a BMW odnotowało spadek sprzedaży o 7,7 proc.