W rozmowie z portalem GoAuto szef australijskiego oddziału Lexusa zdementował pojawiające się od pewnego czasu pogłoski o rezygnacji firmy z dalszego rozwoju modelu GS. Uchylił również rąbka tajemnicy na temat jego przyszłości.

Dyrektor Lexus Australia Peter McGregor zauważył, że ożywienie sprzedaży w segmencie sedanów będzie wymagało zmian w stylistyce, których kierunek ilustruje nowa generacja flagowego modelu LS. – „Funkcjonalnie Lexus GS pozostanie czterodrzwiowym sedanem” – powiedział McGregor – „Jednak pod względem wyglądu zewnętrznego auto odchodzi od tradycyjnego, trójbryłowego nadwozia w stronę liftbacka. Ta zmiana znacznie poprawi jego atrakcyjność”.

Lexus GS to luksusowy rodzinny sedan z tylnym napędem, sprzedawany w Polsce w czterech wersjach silnikowych. Wersja GS 200t wyposażona jest w dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 245 KM. Lexus GS 300h i GS 450h to wersje z hybrydowymi jednostkami napędowymi, rozwijającymi łączną moc odpowiednio 223 KM i 345 KM. Wyczynowy Lexus GS F wyposażony jest w pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 477 KM, zapewniający przyspieszenie 0-100 km/h w 4,6 s i prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 270 km/h.

Źródło: goauto.com.au