Nowy Lexus RX, reprezentujący już czwartą generację tego bestsellerowego modelu, wyposażony został w bezprecedensowy zestaw funkcji zwiększających bezpieczeństwo czynne jazdy, wykorzystujących zaawansowane sensory i mechanizmy sztucznej inteligencji.
Zastosowane w Lexusie RX systemy wspomagają kierowcę już od momentu manewrowania na parkingu i włączania się do ruchu. Wyświetlany na monitorze nawigacyjnym widok otoczenia samochodu, złożony z obrazów pochodzących z kamer umieszczonych z przodu, z tyłu i po bokach pojazdu, z nałożonymi liniami ukazującymi przewidywany tor jazdy samochodu. Pozwala sprawnie ominąć wszelkie przeszkody, również te niewidoczne z miejsca kierowcy. System aktywnie monitoruje otoczenie podczas cofania, sygnalizując wykrycie pojazdów zbliżających się z boków lub od tyłu miganiem lampek ostrzegawczych na lusterkach bocznych oraz sygnałem dźwiękowym. Podobny mechanizm ostrzega podczas jazdy o obecności pojazdów w martwym polu lusterek bocznych.
Nowatorski projektor HUD wyświetla na przedniej szybie szereg istotnych informacji, udostępniając je kierowcy bez konieczności odrywania wzroku od drogi.
Wykorzystujący przednią kamerę i pracujący w zakresie fal milimetrowych radar zintegrowany pakiet funkcji bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + ułatwia kierowcy bezpieczne prowadzenie pojazdu i pomaga uniknąć kolizji lub ograniczyć skutki ewentualnego zderzenia.
Jego najważniejszym elementem jest system ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre Collision System), który wykrywa znajdujące się przed samochodem pojazdy oraz pieszych i ostrzega kierowcę sygnałami dźwiękowymi i optycznymi, a w razie potrzeby wspomaga siłę hamowania, zaś w przypadku braku reakcji kierowcy inicjuje hamowanie awaryjne.
Analizujący obraz z przedniej kamery system LDA (Lane Departure Alert) ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu za pomocą wibracji kierownicy oraz sygnałów dźwiękowych i optycznych. Funkcja LKA (Lane Keeping Assist) samoczynnie pomaga utrzymać tor jazdy na oznakowanym pasie ruchu, korygując tor jazdy za pomocą mechanizmu wspomagania kierownicy.
Informacje o utrzymującej się w czasie niestabilności toru jazdy, świadczącej np. o rozproszeniu lub zmęczeniu kierowcy, powodują uruchomienie sygnału dźwiękowego i wyświetlenie na ekranie wielofunkcyjnym informacji o konieczności podjęcia odpowiednich kroków zaradczych.
Funkcja AHB (Automatic High Beam) wykrywa światła pojazdów znajdujących się przed samochodem i automatycznie przełącza światła mijania i drogowe, zapewniając lepszą widoczność w nocy bez oślepiania innych kierowców. Jej rozszerzeniem jest dostępny w wersji Prestige system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi AHS (Adaptive High-beam System), który wykrywa pojazdy znajdujące się przed samochodem i odpowiednio dostosowuje zasięg reflektorów.
Informacje pochodzące z radaru i kamery wykorzystywane są przez aktywny tempomat (Dynamic Radar Cruise Control) do pomiaru odległości od poprzedzających pojazdów i ich prędkości. Dzięki temu nowy Lexus RX automatycznie dostosowuje prędkość do otoczenia dla zachowania właściwych odstępów, odpowiednio zwalniając w obecności przeszkód i przyspieszając do ustawionej prędkości przy ich braku.
Na bezpieczeństwo jazdy wpływa też oczywiście wygoda podróżowania, która w samochodach Lexusa nie ma sobie równych. Inżynierowie japońskiej firmy zadbali nawet o takie szczegóły, jak elektrycznie regulowane i podgrzewane tylne siedzenia, bezdotykowe otwieranie tylnej klapy, bezprzewodowe ładowanie telefonu, a nawet uchwyty do napojów o regulowanej głębokości.