Nowe coupe Lexusa zostało nominowane do nagrody Car of the Year 2018. Są co najmniej trzy powody, które dają mu duże szanse na zdobycie tytułu.
Na opublikowanej właśnie wstępnej liście kandydatów do nagrody znajduje się 49 nowych modeli, które są już sprzedawane lub trafią do salonów przed końcem roku. Lista zostanie zamknięta z końcem września, a siódemkę finalistów poznamy 27 listopada. Zwycięzca zostanie ogłoszony 5 marca 2018, tuż przed salonem motoryzacyjnym w Genewie.
Przy ocenie kandydatów jury bierze pod uwagę nowatorstwo, design, technologię, osiągi, bezpieczeństwo i ogólną doskonałość. Nowe flagowe coupe Lexusa wyróżnia się w każdym z tych obszarów z trzech głównych powodów.
Design
Nikt nie zaprzeczy, że Lexus LC najpierw przyciąga wzrok wyjątkową sylwetką, a potem przykuwa go dziesiątkami tworzących wspaniałą harmonię szczegółów. Inspiracją dla modelu LC był koncepcyjny Lexus LF-LC, uhonorowany w 2012 roku nagrodą EyesOn Design. Koncept spotkał się na wystawie w Detroit z tak entuzjastycznym przyjęciem, że firma podjęła decyzję o jego realizacji, co jednak wiązało się z wieloma problemami. Dzięki ścisłej współpracy designerów z inżynierami udało się uzyskać bezprecedensową wierność seryjnego modelu oryginalnym ideom twórców. W efekcie zaprezentowany w Detroit w styczniu 2016 r. Lexus LC dostał dwie nagrody EyesOn Design – dla najlepszego samochodu seryjnego i za najlepsze wnętrze.
Platforma
LC to pierwszy samochód zbudowany w oparciu o opracowaną przez Lexusa nową platformę GA-L (Global Architecture – Luxury). To właśnie w dużej mierze dzięki temu było możliwe zrealizowanie pomysłów twórców koncepcyjnego pierwowzoru. Platforma GA-L, przeznaczona dla pojazdów z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła, pozwala zapewnić samochodowi właściwości wpływające korzystnie na własności jezdne i bezpieczeństwo. Starannie opracowana geometria struktury oraz przemyślany dobór materiałów, w tym stali o różnej wytrzymałości – od konwencjonalnej po ultrawytrzymałą – gwarantuje bardzo dużą sztywność nadwozia, od której zależy stabilność samochodu i odporność na zderzenia. GA-L to również niskie położenie środka masy i jej optymalny rozkład – cechy kluczowe dla zachowania w zakrętach.
Napęd
Lexus LC od początku oferowany jest z dwoma rodzajami napędu. Podstawowy model LC 500 wyposażono w znany z wyczynowych Lexusów RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8. Osiąga on moc 477,5 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 4800 obr./min. Z silnikiem współpracuje bardzo szybka, dziesięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Cały ten zestaw umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy.
Hybrydowy Lexus LC 500h został wyposażony w przełomową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 264 kW (359 KM). Wykorzystuje ona 24-zaworowy, 3,5 litrowy silnik V6 8GR-FXS o mocy 299 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 348 Nm przy 4900 obr./min, który współdziała z potężnym silnikiem elektrycznym. Nowością jest zastosowanie dodatkowej automatycznej skrzyni biegów o czterech przełożeniach, która zapewnia lepsze panowanie nad dynamiką pojazdu. Przy znakomitych osiągach, LC 500h zużywa jedynie 6,4 l/100 km i emituje tylko 145 g/km CO2.