Po raz drugi z rzędu Lexus zdobył pierwsze miejsce pod względem zaufania klientów w segmencie premium w plebiscycie „Auto Dealer Roku”, organizowanym co roku przez rosyjską agencję analityczną Autostat, portal AutoMarketolog.ru i Avito Auto.

Rosja jest dla Lexusa ważnym rynkiem – w ubiegłym roku sprzedano tam ponad 24 tysiące aut tej marki, a Lexus zajął pod względem sprzedaży trzecie miejsce w segmencie premium z udziałem przekraczającym 16 procent i pierwsze miejsce pod względem sprzedaży luksusowych crossoverów i SUV-ów (ponad 20 procent). Najczęściej kupowanymi w Rosji Lexusami były właśnie crossovery RX (7848 egzemplarzy) i NX (6782 sztuki) oraz flagowy SUV LX (6402 pojazdy).

Te wyniki to z jednej strony efekt renomy, którą cieszy się Lexus ze względu na legendarną jakość i niezawodność swoich samochodów, a z drugiej wyjątkowego podejścia do klientów, mającego swe źródło w japońskiej tradycji gościnności – omotenashi: każdy klient jest traktowany jak gość w japońskim domu.

Klienci Lexusa mają do dyspozycji szereg spersonalizowanych usług, takich jak możliwość zamówienia jazdy testowej po wybranej trasie, zapisania się na przegląd przez internet, sprawdzenie przez internet historii serwisowej używanego samochodu, są też objęci programem „Help on the Road”.