Japoński portal Spyder7 w oparciu o nieoficjalne informacje donosi, że Lexus pracuje nad zupełnie nowym samochodem miejskim, mniejszym od kompaktowej hybrydy Lexus CT 200h.

Według Spyder7, pięciodrzwiowe nadwozie auta miałoby mieć długość 3950 mm, mniejszą od CT 200h czy konkurencyjnego Audi A1. Napęd miałby stanowić trzycylindrowy, półtoralitrowy silnik BMW o mocy rzędu 140 KM (macierzysty koncern Lexusa współpracuje z BMW nad następcą Toyoty Supra). Autorzy pokusili się również o przedstawienie artystycznej wizji samochodu, nawiązującej do najnowszego Lexusa NX, choć nieco bardziej subtelnej.

Warto przypomnieć, że w 2015 roku Lexus przedstawił w Genewie samochód koncepcyjny LF-SA w formacie miejskiego crossovera o awangardowym, trzydrzwiowym nadwoziu zaprojektowanym przez europejskie studio ED2, a w 2016 roku w Paryżu nieco większego, koncepcyjnego miejskiego crossovera UX autorstwa tej samej pracowni. Świadczy to o tym, że firma istotnie ma na celowniku ten wciąż niezagospodarowany przez nią segment rynku. Można się zastanawiać, czy nowe auto będzie miało wygląd bliższy wizualizacji przygotowanej przez Spyder7, czy raczej koncepcjom autorstwa ED2 – projekt Spyder7 wydaje się trochę zanadto zachowawczy. Natomiast wykorzystanie silnika BMW jest raczej mało prawdopodobne, bo koncern dysponuje własnymi jednostkami napędowymi, odpowiednimi dla tego rodzaju pojazdów.