Seryjne wyczynowe samochody Lexusa, modele GS F i RC F, wyposażone są w napędzające tylne koła potężne, wolnossące silniki V8 o mocy 477 KM, zapewniające przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie rzędu 4,5 sekundy. Jednak moc i moment obrotowy to nie wszystko – aby można było je dobrze wykorzystać, auto musi dobrze trzymać się nawierzchni.
Wyczynowe Lexusy GS F i RC F różnią się od standardowych modeli GS i RC nie tylko napędem. Zastosowano w nich również inne zawieszenia, mechanizm różnicowy i hamulce.
Niezależne, wielowahaczowe zawieszenie wykorzystuje kute elementy ze stopów aluminium, dzięki czemu zmniejszono masę nieresorowaną. Zastosowano w nim system Adaptive Variable Suspension, z 30-stopniową precyzją automatycznie dostosowujący sztywność zawieszenia do sytuacji. Pozwala to zminimalizować przechyły podczas zakrętów i ograniczyć nurkowanie przy hamowaniu, a jednocześnie zapewnić dobre tłumienie nierówności. W zależności od zamiarów kierowca może również wpływać na ogólną charakterystykę zawieszenia, wybierając odpowiedni tryb jazdy.
Aby zagwarantować skuteczne hamowanie przy dynamicznej jeździe, Lexus wyposażył modele serii F w hamulce renomowanej firmy Brembo ze specjalnymi klockami o zwiększonym tarciu. Odpowiednia wielkość i wentylowanie tarcz przeciwdziałają przegrzewaniu się hamulców, które pogarszałoby skuteczność hamowania. W hamulcach przednich kół sześciotłoczkowe, monoblokowe zaciski współpracują z wentylowanymi tarczami o średnicy 14,9 cala, zaś z tyłu zastosowano zaciski czterotłoczkowe i tarcze o średnicy 13,5 cala. Warto zauważyć, że standardowy Lexus GS został wprowadzony na rynek z kołami o 15-calowych obręczach, a tu taką średnicę mają same tarcze.
Specjalnie dla aut serii F Lexus zaprojektował aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential) o elektronicznie rozdzielanym rozdziale momentu obrotowego. Wykorzystuje on elektryczne sprzęgła wielopłytkowe, które, sterowane przez komputer analizujący sytuację 1000 razy na sekundę, pozwalają np. w zakręcie zwiększyć moc przekazywaną na zewnętrzne koło i w ten sposób uzyskać lepszą sterowność. Co istotne, w przeciwieństwie do zaawansowanych mechanizmów różnicowych o ograniczonym uślizgu (LSD), TVD nie reaguje na już zaistniałą sytuację, a działa z wyprzedzeniem. Podobnie jak w przypadku zawieszenia, kierowca może również wybrać tryb pracy TVD – normalny, slalomowy lub przeznaczony do jazdy zawodniczej na torze tryb Track.
Wszystko to powoduje, że posiadacz coupé Lexus RC F lub sedana Lexus GS F może na co dzień korzystać z komfortu, jaki dają te luksusowe auta, a jeśli nabierze chęci na ostrą jazdę – dostarczą mu one wyjątkowych, sportowych wrażeń.