Jak podaje portal Lexus Enthusiast, jeszcze w tym miesiącu pierwsi nabywcy wyjadą z amerykańskich salonów swoimi nowymi Lexusami LC.
Pierwsze egzemplarze flagowego, sportowego coupé Lexusa opuściły linię produkcyjną fabryki Motomachi w japońskiej prefekturze Aichi pod koniec kwietnia. Fabryka ta, znana z produkcji limitowanej serii 500 supersamochodów Lexus LFA, to najstarszy, a po gruntownej modernizacji, najnowocześniejszy zakład koncernu. Obecnie wydajność linii produkcyjnej Lexusa LC to 48 samochodów dziennie.
Warto przypomnieć, że na początku roku 2016 Lexus oceniał roczny popyt na model LC na całym świecie na 6600 egzemplarzy, tymczasem w samej Japonii w ciągu pierwszego miesiąca przedsprzedaży zebrano około 1800 zamówień na luksusowe coupé – 36 razy więcej, niż przewidywano. Podczas prezentacji Lexusa LC w głównych miastach Polski w sierpniu ubiegłego roku, w ramach przedsprzedaży klienci zamówili 10 egzemplarzy nowego auta.
Lexus LC to seryjny model wywodzący się z samochodu koncepcyjnego LF-LC, podobnie jak i jego protoplasta uhonorowany nagrodami Eyes on Design na North American International Auto Show w Detroit. W tym roku Lexus LC zdobył tytuł Car Design of the Year dla najlepszego samochodu seryjnego, został także wybrany autem 25-lecia magazynu Playboy.
Model LC jest produkowany w dwóch wersjach silnikowych. Napęd modelu LC 500 stanowi pięciolitrowy, wolnossący silnik o mocy 477,5 KM przy 7100 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm przy 4800 obr./min, współpracujący z dziesięciobiegową przekładnią automatyczną o czasach przełączania biegów porównywalnych ze skrzyniami dwusprzęgłowymi. Hybrydowy Lexus LC 500h wykorzystuje 24-zaworowy, 3,5 litrowy silnik V6 8GR-FXS o mocy 299 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 348 Nm przy 4900 obr./min współpracujący z silnikiem elektrycznym.
Źródło:lexusenthusiast.com