W najnowszym rankingu Kelley Blue Book Brand Image Awards Lexus został uznany za najlepszą markę luksusową i zajął pierwsze miejsce w kategorii marek luksusowych darzonych największym zaufaniem. Te same pozycje Lexus zajął również w ubiegłorocznym badaniu.

Kelley Blue Book to działająca na rynku amerykańskim od 1926 roku firma analityczna specjalizująca się w monitorowaniu cen rynkowych i ocenie wartości samochodów, z której zestawień korzystają zarówno ubezpieczyciele oraz firmy handlowe, jak i osoby indywidualne. Zbierając dane do tegorocznego raportu Brand Image Awards, analitycy Kelley Blue Book przeanalizowali opinie ponad 12 tysięcy posiadaczy samochodów kupionych w salonach. Pod uwagę wzięto 12 czynników takich, jak komfort jazdy, osiągi, reputacja, bezpieczeństwo, technologia itd.

Japońska marka premium oferuje w USA pełną paletę modeli, od kompaktowego hatchbacka Lexus CT z napędem hybrydowym, przez sedany IS, ES, GS, SUV-y NX, RX, GX i LX, coupe RC i LC, po flagową limuzynę Lexus LS. Wszystkie modele, z wyjątkiem największych terenowych Lexusów GX i LX, dostępne są w wersjach z napędem hybrydowym.

Komentując pierwsze miejsce Lexusa wśród najlepszych marek luksusowych autorzy raportu zauważyli, że japońska marka uczciwie zapracowała na zwycięstwo: od początku istnienia Lexus jest synonimem wyjątkowej jakości, niezawodności i stabilnej wartości. To zalety cenione przez wszystkich posiadaczy, a dodatkowo nowe modele Lexusa wyróżniają się wysmakowaną, budzącą emocje stylistyką.

Jak piszą analitycy Kelley Blue Book, uzasadnieniem zwycięstwa Lexusa w kategorii marek luksusowych darzonych największym zaufaniem jest fakt, iż Lexus od ponad ćwierćwiecza produkuje jedne z najbardziej niezawodnych i bezpiecznych aut na rynku. Dodatkowy atut to doskonała opinia, jaką wśród użytkowników Lexusów cieszy się jakość obsługi w salonach i serwisach firmy.