Sprzedaż najmocniejszych samochodów w klasie premium niezmiennie rośnie odnotowując kolejne rekordy. Dobrym przykładem na potwierdzenie tego trendu jest dynamicznie rozwijający się polski rynek.
- Sprzedaż samochodów premium w najmocniejszych wersjach silnikowych na przestrzeni ostatnich lat wzrasta w Polsce o 100 proc. rok do roku – potwierdza Michał Sztorc, ekspert PremiumMoto.pl – W przypadku Mercedesa AMG w latach 2011 – 2016 odnotowano aż 22- krotny wzrost, a Polska jest czwartym rynkiem w Europie dla AMG. Podobnie jest w przypadku BMW – sprzedaż modeli sportowej linii M na naszym rynku wzrosła czterokrotnie od 2014 roku.
Wartość rynku samochodów klasy premium jest w Polsce szacowana na 8,8 mld zł – czytamy w ostatnim raporcie KPMG – i jest to największy segment dóbr. Według analityków cena samochodu luksusowego zaczyna się od 215 tys. zł. Specjaliści z KPMG szacują, że obecny rok w segmencie klasy premium będzie jeszcze lepszy. Rynek samochodów luksusowych ma rosnąć w ciągu najbliższych lat średnio o 10 proc. rocznie.
Limuzyny klasy premium wyposażone w silnik V8 umiejętnie łączą osiągi z komfortem podróżowania. Oprócz wysokich mocy oferują również luksusowe wyposażenie. Sprawdzamy, jakie modele oferują najwięksi gracze na rynku.
Lexus GS F
Ten sportowy sedan Lexusa wyposażony jest w silnik V8 o pojemności pięciu litrów i mocy na poziomie 477 KM. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje mu 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 270 km/h.
Jak przystało na samochód klasy premium, Lexus GS F występuje w jednej, bogatej odmianie Prestige – kosztuje ona 445 900 zł. Na liście wyposażenia znalazło się praktycznie wszystko. Między innymi światła LED, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym i z asystentem Climate Concierge, asystent parkowania (wskazówki i obraz z kamery na ekranie multimedialnym), aktywne zawieszenie o zmiennej charakterystyce, kolorowy projektor Head-Up Display (HUD) oraz 8-calowy wyświetlacz multimedialny i system rozpoznawania znaków drogowych.
GS F wyposażony jest również w dodatkowe systemy zwiększające bezpieczeństwo Lexus Safety System+, w skład którego wchodzi między innymi system automatycznego hamowania awaryjnego, funkcja ostrzegająca kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu i samoczynnie pomagająca utrzymać tor jazdy na oznakowanym pasie ruchu, a także aktywny tempomat.
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+
Najmocniejsza odmiana Klasy E została wyposażona w silnik V8 o pojemności 4 litrów i mocy 612 KM. Jego ceny zaczynają się od 600 tys. zł.
Na liście wyposażenia znalazły się między innymi reflektory LED, 3-strefowa klimatyzacja automatyczna i podgrzewane przednie fotele. Dopłaty wymaga między innymi asystent utrzymania pasa ruchu kosztujący 4,4 tys. zł, pakiet parkowania z kamerą 360 (3,6 tys. zł), natomiast Pakiet Technologiczny (elektroniczny zestaw wskaźników, asystent rozpoznawania znaków drogowych i Comand Online) został wyceniony na 12,5 tys. zł.
Porsche Panamera Turbo
Samochód napędzany jest silnikiem V8 o pojemności 3,9 litra i mocy 550 KM. Prędkość maksymalna pojazdu to 306 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,6 sekundy.
Cena bazowa auta to 759 tys. zł. Na liście wyposażenie znalazły się między innymi przyciemnione termoizolacyjne szyby w całym samochodzie, tempomat i zestaw audio z 14 głośnikami oraz subwooferem, o łącznej mocy 710 W. Chcąc doposażyć ten model np. w asystenta parkowania z kamerą cofania, trzeba przygotować się do wydatku na poziomie 7 tys. zł.
Maserati Quattroporte GTS
Włoską limuzynę napędza silnik V8 o pojemności 3,8 litra i mocy 530 KM. Dzięki niemu samochód może rozpędzić się do 310 km/h, a sprint do „setki” zajmuje mu 4,7 sekundy. Ceny tego samochodu zaczynają się od 186 tys. euro, czyli od około 795 tys. zł
Na liście wyposażenia znalazły się między innymi system m.in. Maserati Touch Control, regulowana wysokość pedałów oraz 15-głośnikowy system audio.
Audi S6 Limousine
Pod maską tej niemieckiej limuzyny również pracuje silnik V8. Ma on pojemność 4 litrów i oferuje moc 450 KM. Rozpędzanie od 0 do 100 km/h trwa 4,4 sekundy.
Ceny tego modelu zaczynają się od 398500 zł za wersję podstawową. Dopłaty wymagają np. system rozpoznawania znaków drogowych (850 zł) i kamera cofania z asystentem parkowania (4,3 tys. zł).
Dodatkowej inwestycji wymagają również systemy zwiększające bezpieczeństwo. Asystent pasa ruchu kosztuje 3 tys. zł, natomiast aktywny tempomat to koszt na poziomie 11 tys. zł.