Debiutując w ubiegłym roku na salonie samochodowym w Detroit, flagowe coupé Lexusa zostało uhonorowane dwiema nagrodami EyesOn Design – dla najlepszego samochodu seryjnego i najlepszego projektu wnętrza. Nic dziwnego, bo Lexus LC zachwyca zarówno piękną sylwetką, jak i mnóstwem ciekawych szczegółów.
Proporcje bryły Lexusa LC, z niskim przodem, wielkimi kołami i łagodnie opadającym tyłem zwiastują moc i prędkość, a olbrzymi grill w firmowym kształcie klepsydry sugeruje, że to auto kocha pęd powietrza. Pionowe kreski przednich kierunkowskazów, wkomponowane w krawędzie wlotów powietrza, podkreślają szerokość samochodu.
Lampy przednie zwracają uwagę potrójnymi, trapezoidalnymi reflektorami LED i światłami do jazdy dziennej w kształcie grotów strzał, gdy jednak przyjrzeć się dokładniej, można zauważyć zgrabnie zintegrowane lampy doświetlania zakrętów i spryskiwacze reflektorów.
Aby osiągnąć wyjątkowo niską linię maski (o 58 mm niższą, niż w Lexusie GS), konstruktorzy Lexusa LC opracowali zupełnie nowe zawieszenie kół przednich oraz mniejszą, ale skuteczną chłodnicę. Temu celowi służyło również zastąpienie układu popychaczy łączących wycieraczki przedniej szyby oddzielnymi silniczkami dla każdej z nich. Jednocześnie dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych pokrywę silnika wyposażono w mechanizm unoszący ją w ułamku sekundy po wykryciu uderzenia.
Niski przód poprawia opływ powietrza wokół nadwozia. Przednie i boczne wloty powietrza zaprojektowano w sposób zmniejszający zawirowania we wnękach kół, przed którymi dodatkowo zastosowano owiewki, a ograniczeniu turbulencji wokół lusterek bocznych służą specjalne płetewki. Dla ograniczenia oporów powietrza klamki drzwi tworzą gładką powierzchnię z ich poszyciem.
Patrząc od tyłu, można zauważyć subtelnie zarysowany motyw klepsydry, opartej na chromowanych wylotach dwóch rur wydechowych, które podkreślają szerokość i niskie położenie środka ciężkości auta. Tylne lampy zespolone zaopatrzono w układ półprzejrzystych luster, powielających obraz 80 diod LED, co tworzy niezwykły efekt optyczny.
Aerodynamikę Lexusa LC uzupełnia aktywny tylny spojler, który do prędkości 40 km/h pozostaje schowany. Wysuwa się przy większych prędkościach, zwiększając docisk kół tylnej osi i osiągając maksymalną skuteczność od prędkości 80 km/h.