Jak podaje serwis amerykańskiej giełdy NASDAQ, japoński producent samochodów luksusowych pokonał w tym roku kolejnego ze swych niemieckich rywali, awansując na drugą pozycję rynku aut klasy premium w USA.

Nasdaq.com przypomina, że rok 2015 Lexus zakończył na trzeciej pozycji amerykańskiego rynku samochodów luksusowych. Firma sprzedała wówczas nieco ponad 344 tys. aut, osiągając wzrost 10,7% rok do roku, podczas gdy BMW zwiększył sprzedaż o 1,9% do 346 tys.

W bieżącym roku wszyscy producenci aut premium walczyli ze spadkiem popytu w tym segmencie rynku w USA. Lexus okazał się pod tym względem bardziej skuteczny od BMW, czego efektem był awans japońskiej marki na drugą pozycję.

Serwis Nasdaq zwraca też uwagę, że choć japońskie limuzyny cieszyły się wśród nabywców mniejszym zainteresowaniem, niż w roku poprzednim, jednocześnie Lexus zwiększył sprzedaż w segmencie SUV o 6,5%. W stosunku do roku 2015 o 8% wzrosła sprzedaż bestsellerowego Lexusa RX, zaś na drugie miejsce awansował nieco mniejszy Lexus NX ze wzrostem sprzedaży niemal 20%. Nie ulega wątpliwości, że znaczny wpływ na popularność obu modeli miał fakt, iż oba są dostępne z ekologicznym i oszczędnym napędem hybrydowym, zapewniającym jednocześnie imponujące osiągi.