Na położonej w pobliżu Zwrotnika Raka japońskiej wyspie Miyako-jima właściciele Lexusów mieli okazję przećwiczyć jazdę w trudnym terenie najbardziej luksusowym SUV-em LX i spróbować swych sił w charakterze kierowców rajdowych za kierownicą wyczynowych Lexusów RC F i GS F.
Miyako-jima to mająca powierzchnię 159 kilometrów kwadratowych wyspa położona na dalekim południu Japonii, w połowie drogi między Okinawą i Tajwanem. Piękne plaże w malowniczych zatoczkach nad lazurowym oceanem, zielone palmy pod błękitem nieba – taką właśnie, iście rajską scenerię wybrał Lexus dla swych klientów, którzy w ramach cyklu „Lexus Amazing Experience” wzięli udział w szóstej edycji firmowej szkoły jazdy.
Do dyspozycji uczestników oddano największe terenowe auta japońskiej marki – napędzane 450-konnymi silnikami V8 o pojemności 5,7 litra Lexusy LX 570, które demonstrowały swe zdolności pokonywania najtrudniejszych bezdroży, zapewniając w kabinie komfort godny najbardziej ekskluzywnej limuzyny. Na specjalnym, szutrowym torze kursanci doskonalili techniki jazdy rajdowej autami z tylnym napędem i potężnymi, niemal 500-konnymi silnikami – pomarańczowym coupe Lexus RC F w wersji Carbon i sportową limuzyną Lexus GS F.
Jak przystało na markę premium, organizatorzy zapewnili uczestnikom luksusowe warunki pobytu, nie zabrakło również wykwintnego jedzenia. Po wręczeniu dyplomów, na zakończenie kursu przygotowano niezwykłą niespodziankę – na lotnisko położone na sąsiedniej wyspie Shimoji-shima gości odwożono po przerzuconym nad cieśniną moście kultowymi supersamochodami Lexus LFA, w tym jedynym w swoim rodzaju egzemplarzem w wersji kabriolet. Dla takiej porcji motoryzacyjnych atrakcji warto się wybrać do Japonii!
Lexus RC F to sportowe coupe, wyposażone w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa, która przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. Ośmiobiegowa, szybka sportowa przekładnia automatyczna z bezpośrednią zmianą przełożeń (SDS, Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Dzięki dwóm sterowanym elektrycznie sprzęgłom wielotarczowym, TVD inteligentnie rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając znakomitą stabilność w zakrętach przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h. Model RC można też kupić w wersji 200t z dwulitrową jednostką turbodoładowaną o mocy 245 KM oraz 300h z napędem hybrydowym.
Lexus GS to limuzyna klasy premium, w wyczynowej wersji GS F wyposażona w taki sam, jak w RC F, pięciolitrowy silnik V8, zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy i prędkość maksymalną 270 km/h. Napęd na tylne koła przenoszony jest za pośrednictwem ośmiobiegowego automatu SDS i aktywnego dyferencjału TVD. Lexus GS dostępny jest również w wersji GS 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz dwóch wersjach hybrydowych – GS 300h i GS 450h.