Nowy Lexus IS, zaprojektowany z myślą o Europejczykach luksusowy sedan po liftingu, zachwycił publiczność podczas niedawnych targów motoryzacyjnych w Paryżu. W salonach Lexusa w Polsce trwają jego przedpremierowe prezentacje.
Prezentowany właśnie nowy Lexus IS miał swoją światową premierę na salonie samochodowym w Pekinie, a tej jesieni trafia do klientów w Europie. Producent zdecydował się na face lifting trzeciej generacji, która w ubiegłym roku wzbogaciła się o nowe silniki. Zmiany stylistyczne są łatwo dostrzegalne, ich celem było wyostrzenie rysów i podkreślenie sportowej smukłości samochodu. Zmodernizowano także wyposażenie, aktualizując listę elektronicznych asystentów kierowcy, czynnie czuwających nad bezpieczeństwem pasażerów. Ważną nowością jest pakiet Lexus Safety System+, który zawiera system zapobiegający najechaniu na pojazd poprzedzający, zderzeniu z pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS) z funkcją automatycznego hamowania, system ostrzegania i korygowania toru jazdy po nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) a także aktywny tempomat radarowy i opcjonalnie monitor martwego pola lusterek wstecznych z funkcją ostrzegania o poprzecznym ruchu podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert).
Najbardziej rzucają się w oczy zmiany, jakim został poddany front auta, któremu bardziej wyrazisty charakter nadaje przeprojektowana szeroka atrapa chłodnicy w firmowym kształcie klepsydry z ciemno oksydowanymi lamelami lub siatką w wersji F-Sport. Powiększone wloty powietrza chłodzącego hamulce i bardziej uwypuklona pokrywa silnika oraz nowe światła LED nie umkną uwadze fanów marki.
Z tyłu też zaszły zmiany. Światła cofania pięknie wpisano w tylne lampy zespolone, które wraz z przeciwmgielnymi zyskały bardziej fantazyjny kształt. Wprowadzono nowe, chromowane wyloty rur wydechowych o przekroju w kształcie łzy.
Paletę odcieni nadwozia uzupełniono o dwa nowe lakiery – czarny obsydian metalik oraz granatowy metalik, a sylwetka wyraźnie zyskała na lekkości dzięki nowym wzorom 17-calowych, 10-ramiennych felg.
Wnętrze odmłodzono nową paletą kolorów – Nuance Black, Noble Brown i Chateau. W kabinie wprowadzono też zmiany poprawiające komfort i ergonomię, odświeżono konsolę centralną, panel klimatyzacji, zegary, centralny zegarek oraz kierownicę wielofunkcyjną. Pojawiły się nowe materiały: połączenie czarnego drewna z aluminium Laser Cut, matowiony Warm Metal oraz Naguri Aluminium w wersji F-Sport. Każdy kto zajmie miejsce kierowcy, w pierwszej kolejności zauważy wielki 10,3-calowy ekran systemu multimedialnego, niedostępny wcześniej. Nabywcy będą mogli więc wybrać jeden z dwóch doskonałych zestawów: standardowy Lexus Display Audio z 7-calowym wyświetlaczem i funkcją Scout GPS Link, bądź system z nawigacją, ulepszonym sterownikiem Remote Touch, z nowym ekranem o przekątnej 10,3 cala oraz systemem audio Mark Levinson® Premium Surround z 15 głośnikami o łącznej mocy 835 watów.
W salonie Lexus Łódź eksponowane były dwie wersje nowego Lexusa IS: F-Sport z silnikiem benzynowym 200t, wyrażający sportowe ambicje modelu oraz Lexus IS 300h, reprezentujący wyrafinowaną technologię napędów hybrydowych Lexus Hybrid Drive, dostępnych we wszystkich modelach gamy japońskiej marki.
Lexus IS jest kluczowym modelem marki na rynku europejskim. Był pierwszym samochodem Lexusa zaprojektowanym z myślą o europejskim kliencie i trafił idealnie w gusta grupy docelowej. Co piąty sprzedany na świecie IS trafia do Europejczyka. Od premiery rynkowej w roku 1999 do lipca 2016 osiągnięto sprzedaż globalną miliona egzemplarzy. Polska na tle Europy nie ma się czego wstydzić – model IS wybrało prawie 4000 Polaków, co stanowi 30% ogólnej sprzedaży Lexusa w naszym kraju. Wydaje się, że zarówno wielkość modelu, jego walory wizerunkowe, jak i komfort podróżowania, przekonują do zakupu osoby ceniące sobie prestiż osobisty i prestiż firmy. IS przekonuje klientów flotowych także wyjątkową oszczędnością napędu hybrydowego i bezawaryjnością.
Dariusz Kaczmarek z salonu Lexus Łódź zwrócił uwagę na popularność Lexusa IS wśród menedżerów oraz na sprzyjający wzrostowi sprzedaży w tej grupie nowy system finansowania zakupów SmartPlan Toyoty, który jest formą pośrednią między leasingiem i wynajmem. Jego przewagą nad klasycznym leasingiem jest niższa nawet o 60% rata miesięczna, oscylująca wokół 1% wartości auta, a obejmująca takie dodatkowe koszty jak ubezpieczenie i serwisowanie. Tak korzystne warunki finansowania oraz obniżony udział raty serwisowej w całkowitym koszcie, wynikają z niskiej utraty wartości i niewielkiej awaryjności samochodów marki Lexus. W systemie Smart Plan klient może określić czas użytkowania pojazdu od dwóch do czterech lat, a po tym okresie skorzystać z możliwości wymiany auta na nowe lub jego wykupu.
Salon Lexus Łódź, najmłodszy z dziesięciu salonów marki w Polsce, został otwarty w sierpniu tego roku jako pierwszy w województwie łódzkim. Stacja dealerska zaprojektowana według nowoczesnych standardów Lexus Retail Concept 2020 mieści się w prestiżowym miejscu Łodzi – w budynku Infosys przy Rondzie Solidarności. Na ponad 200 metrach kwadratowych znajduje się przestrzeń ekspozycyjna dla samochodów z napędem turbo oraz modeli z napędem hybrydowym. Łodzianie mogą już skorzystać z autoryzowanego punktu serwisowego oraz mechaniczno-blacharskiego, mieszczącego się przy ul. Łódzkiej w Rzgowie.