Prezentowane na wystawach motoryzacyjnych koncepcyjne modele Lexusa, zapowiadają kierunki rozwoju stylistyki i technologii samochodów seryjnych. Wielokrotnie zdarzało się jednak, że trafiający na rynek nowy model był niemal dosłowną realizacją konceptu.

Pierwszym z serii LF był przedstawiony w roku 2003 LF-X (Lexus Future-Crossover), zbudowany na płycie podłogowej sedana GS 430. Siedmiomiejscowe auto z trzystukonnym silnikiem V8, nieco większe od RX i mniejsze od GX, miało nosić oznaczenie VX lub JX. Projekt nie został jednak zrealizowany.

W tym samym roku na wystawie w Tokio pokazano futurystycznego sedana LF-S z kamerami zamiast lusterek, wpuszczanymi klamkami, panoramicznym dachem i pneumatycznym systemem czyszczenia przedniej szyby. Również ten koncept nie znalazł seryjnej kontynuacji, choć pewne pomysły wykorzystano w trzeciej generacji modelu GS.

Podczas New York Auto Show 2004 zaprezentowano kabriolet LF-C (coupé/convertible), który okazał się zapowiedzią modelu IS 250c/350c ze składanym dachem. Niektóre elementy projektu, zwłaszcza przód, trafiły również do drugiej generacji Lexusa IS.

W roku 2005 na wystawie North American International Auto Show w Detroit furorę zrobiła makieta supersamochodu LF-A – Lexus Future-Advance. Koncepcję rozwijano, pokazując dwa lata później jej kolejną wersję, a w roku 2008 – wariant LF-AR (roadster). Pomysły zaowocowały kultowym modelem LFA z 560-konnym silnikiem V10 i kompozytową karoserią. Produkcję seryjną, rozpoczętą w 2009 r. zakończono po zbudowaniu 500 egzemplarzy – dziś używane LFA, które pierwotnie kosztowały 375 tys. USD, osiągają na rynku wtórnym ceny liczone w milionach dolarów.

Pod koniec 2005 r. na Tokyo Motor Show pokazano koncept LF-Sh (Sedan hybrid), będący zapowiedzią czwartej generacji flagowej limuzyny Lexus LS.

Zaprezentowany na wystawie w Tokio w 2007 r. model LF-Xh (Crossover hybrid) zwiastował wprowadzenie trzeciej generacji Lexusa RX.

We wrześniu 2009 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie miała miejsce premiera kompaktowego hatchbacka LF-Ch (Compact hybrid), który wkrótce potem trafił do salonów jako Lexus CT. Mimo zarejestrowania w USA i Kanadzie znaków towarowych CT 200h, CT 300h i CT 400h, model ten dostępny jest tylko w jednej wersji CT 200h z hybrydową jednostką napędową analogiczną jak w Toyocie Prius.

Przedstawiony w 2011 roku w Nowym Jorku koncept LF-Gh zapowiadał wejście na rynek czwartej generacji sedana Lexus GS.

Najbardziej spektakularną historię ma koncepcyjny LF-LC (Lexus Future-Luxury Coupe), zaprezentowany w styczniu 2012 r. w Detroit i uhonorowany nagrodą EyesOn Design. LF-LC miał pozostać na etapie studium, jednak zainteresowanie nim było tak wielkie, że zdecydowano o opracowaniu auta seryjnego. Stworzony w efekcie Lexus LC 500 okazał się niemal identyczny, jak jego protoplasta i zdobył w tymże roku... dwie nagrody EyesOn Design.

Również w 2012 roku w Paryżu przedstawiono model LF-CC (Compact Coupe), mający być zapowiedzią kolejnej generacji Lexusa IS. Rozwinięcie koncepcji LF-CC doprowadziło jednak do powstania sportowego Lexusa RC.

Jesienią roku 2013 we Frankfurcie pokazano koncepcyjnego crossovera LF-NX, który poprzedzał popularny model NX. Premiera seryjnego Lexusa NX miała miejsce już wiosną następnego roku.

LF-C2 (Concept Convertible) to projekt kabrioletu przedstawiony w roku 2014 na Los Angeles Auto Show. Auto mogłoby być odmianą seryjnego Lexusa RC, jednak na razie pozostaje w sferze koncepcji.

Podobny status mają dwa auta koncepcyjne zaprezentowane w roku ubiegłym – subkompaktowy crossover LF-SA oparty na platformie Toyoty Yaris i wodorowy LF-FC (Lexus Future-Fuel Cell), zapowiadający nową generację flagowej limuzyny Lexus LS.

Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu japoński producent samochodów luksusowych prezentować będzie koncepcyjnego miejskiego crossovera LF-UX. Czy jego kontynuacją będzie seryjny Lexus UX? To bardzo prawdopodobne, bo rynek czeka na taki samochód.