Przedstawiamy zdjęcia z dzisiejszej polskiej premiery najnowszego sportowego coupé LC 500 w krakowskim salonie Lexusa. W kolejnych dniach samochód będzie można zobaczyć we wszystkich salonach Lexusa w Polsce.
Nowe coupé to nowy model flagowy firmy, którego zadaniem jest budowanie silnego obrazu marki jako dostawcy samochodów, które zapewniają maksimum komfortu, niezawodności i bezpieczeństwa, a przy tym oferują niezrównaną przyjemność jazdy i imponują wyjątkowym stylem.
Model LC powstał jako urzeczywistnienie idei wyrażonej w zaprezentowanym cztery lata temu w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, jednak pozytywne przyjęcie przez prasę, klientów i entuzjastów było tak silne, że już po sześciu miesiącach od pokazu podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad modelem seryjnym.
W ciągu trzech i pół roku od tej decyzji inżynierowie i projektanci Lexusa stworzyli zupełnie nową platformę, wyposażoną w nowy zespół napędowy. Priorytetem zespołu było zachowanie maksymalnej wierności Lexusa LC 500 w stosunku do koncepcyjnego LF-LC. Cel ten osiągnięto, wypracowując konieczne kompromisy w efekcie ścisłego współdziałania inżynierów z projektantami.
Szereg elementów zaprojektowano od podstaw w ten sposób, by zachować założenia designerskie, które zadecydowały o znakomitym przyjęciu samochodu koncepcyjnego. Przykładem może być nisko położona pokrywa silnika, umieszczona niewiele powyżej krawędzi przednich kół. Wymagało to skonstruowania całkowicie nowego zawieszenia przedniego, mieszczącego się w bardzo ciasnej przestrzeni z uwzględnieniem rozmiarów silnika V8 i 21-calowych kół, a jednocześnie zapewniającego znakomite własności jezdne. Również konstrukcja tyłu LC, z ładnym przeszkleniem kabiny i bardzo szeroko rozstawionymi błotnikami, wymusiła opracowanie nowego sposobu mocowania błotników do struktury nadwozia.
Aby zminimalizować masę samochodu zbudowanego na nowej platformie GA-L, w jego konstrukcji wykorzystano lekkie i mocne materiały. Wykonanie zewnętrznej części drzwi z aluminium, zaś wewnętrznej z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym zmniejszyło ich masę o 22 kg, a aluminiowe błotniki są lżejsze o 3 kg od stalowych. Zastosowanie stopów lekkich w kolumnach zawieszenia przedniego pozwoliło zaoszczędzić ponad 10 kg.
Do napędu auta wykorzystano sprawdzony w większych, wyczynowych Lexusach RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8 o mocy 467 KM i maksymalnym momencie obrotowym 528 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy. Napęd przenoszony jest na tylne koła za pośrednictwem nowej, 10-biegowej przekładni automatycznej – pierwszej tego rodzaju w luksusowym aucie sportowym – której sprzęgło hydrokinetyczne jest najmniejszym z zastosowanych dotąd w samochodach Lexus. Mniejsze wymiary oznaczają mniejszą masę i mniejsze opory.
Konstrukcję samochodu dopracowano w najdrobniejszych szczegółach, by uzyskać doskonałe własności jezdne, maksymalne osiągi, ergonomię i wrażenia z jazdy. Aby uzyskać optymalny rozkład mas między przodem i tyłem 52 do 48 procent, akumulator umieszczono w bagażniku. Charakterystyczne przednie i boczne wloty powietrza mają za zadanie poprawienie aerodynamiki – ich obecność zmniejsza zawirowania powietrza i pomaga ustabilizować koła przy dużych prędkościach. Grubość i kształt koła kierownicy zmienia się wzdłuż obwodu, co sprawdza się świetnie przy dynamicznej jeździe. Silnik zaopatrzono w aktywny wydech, dzięki któremu LC 500 zyskał agresywne brzmienie. Reflektory LED wyposażono w najmniejsze diody w branży – bardzo skuteczne, a przy tym dające znakomity efekt estetyczny.
Podczas światowej premiery na targach North American International Auto Show w styczniu 2016 nowy Lexus LC 500 został uhonorowany prestiżowymi nagrodami EyesOn Design w dwóch kategoriach. Jurorzy uznali luksusowe coupe Lexusa za najlepszy projekt w kategorii samochodów seryjnych (Best Production Car). Lexus LC 500 dostał też nagrodę EyesOn Design za najlepszy projekt wnętrza (Best Designed Interior). Warto zauważyć, że w 2012 roku nagrodą EyesOn Design uhonorowany został w Detroit protoplasta Lexusa LC, koncepcyjny model LF-LC.
Lexus LC trafi do salonów sprzedaży wiosną przyszłego roku. Oprócz modelu LC 500, wyposażonego w tradycyjny silnik V8, oferowany będzie również Lexus LC 500h, napędzany nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6.
Najnowszy Lexus przyjechał do Polski w ramach sześciomiesięcznego tournée po ponad 25 krajach całej Europy. Samochód był już prezentowany na wystawie motoryzacyjnej w stolicy Hiszpanii, odwiedził Amsterdam, uczestniczył w prologu 24-godzinnego wyścigu na niemieckim torze Nürburgring i wziął udział w kultowym brytyjskim Festiwalu Prędkości w Goodwood.
Lexus LC 500 będzie kolejno prezentowany w następujących salonach: Lexus Kraków – 19.08 (piątek), Lexus Warszawa-Wola – 20.08 (sobota), Lexus Warszawa-Puławska – 21.08 (niedziela), Lexus Warszawa-Żerań – 22.08 (poniedziałek), Lexus Trójmiasto – 23.08 (wtorek), Lexus Szczecin – 24.08 (środa), Lexus Poznań – 25.08 (czwartek), Lexus Wrocław – 26.08 (piątek), Lexus Katowice – 27.08 (sobota), Lexus Łódź – 28.08 (niedziela).
Źródło: Lexus Kraków