Kontynuując swe sześciomiesięczne tournée po Europie, nowy Lexus LC weźmie udział w słynnej brytyjskiej imprezie motoryzacyjnej Goodwood Festival of Speed.
Goodwood Festival of Speed organizowany jest od 1993 roku w hrabstwie West Sussex na południu Anglii, nieopodal historycznego toru wyścigowego Goodwood. Główną atrakcją imprezy jest odbywający się wśród publiczności podjazd pod wzgórze o różnicy wzniesień 92,7 m i nachyleniu 4,9% z jak największą prędkością – rekord przekracza 160 km/h. Ponadto rozgrywany jest wyścig na leśnym torze, wyścigi supersamochodów, pokazy aut w ruchu i „konkurs piękności” samochodów Cartier Style et Luxe.
Debiutujące w Wielkiej Brytanii nowe luksusowe coupé Lexus LC 500 weźmie udział w podjeździe pod wzgórze w kategorii „First Glance”, zarezerwowanej dla najnowszych, ekscytujących modeli. Wyposażony w potężny silnik V8 o mocy 467 KM i momencie obrotowym 528 Nm samochód poprowadzą Mike Conway, który przyjedzie wprost z wyścigu Le Mans 24 Hours, Scott Pruett, ścigający się Lexusem RC F w zawodach IMSA GT3 i były kierowca Formuły 1 i Toyota Gazoo Racing Alex Wurz. Pod górę ścigać się będą również wyścigowe Lexusy RC F GT3 i RC F GT Concept, supersamochód Lexus LFA oraz najnowszy wyczynowy Lexus GS F.
Przed wizytą w Anglii Lexus LC 500 był prezentowany na targach motoryzacyjnych w Madrycie (przy okazji zmierzył się w pobliskiej bazie lotniczej Torrejon z myśliwskim samolotem F-18), uczestniczył w pokazie na szczycie jednego z najwyższych budynków stolicy Holandii, a także wziął udział w prologu słynnego, 24-godzinnego wyścigu na niemieckim torze Nürburgring. Ogółem nowe auto odwiedzi ponad 25 krajów Europy.
Lexus LC trafi do sprzedaży na wiosnę przyszłego roku. Flagowe coupé Lexusa, zbudowane w oparciu o nową platformę GA-L, dostępne będzie w dwóch wersjach napędu: LC 500h z nową, hybrydową jednostką napędową Multi Stage Hybrid System, dysponującą 3,5-litrowym silnikiem V6 oraz LC 500 z pięciolitrowym, benzynowym silnikiem V8, współpracującym z nową, 10-biegową przekładnią automatyczną.
Źródło:
http://blog.lexus.co.uk